Licensrådgiveren A Gain Crayon sætter en tyk streg under sine vækstambitioner og ansætter kanalveteranen Bjarne Riis som tredje ben i selskabets direktion. Her bliver han fra 1. februar direktørkollega med Frank Mortensen og Ulrik Roland.
Bjarne Riis har det sidste år været administrerende direktør i web-huset Codehouse, men har tidligere været 14 år hos Microsoft Danmark blandt som chef for den danske kanalforretning. Han er efter eget udsagn glad for nu at vende tilbage til softwareverdenen.
"Jeg behøvede ikke lang betænkningstid, da A Gain Crayon tilbød mig, at blive en del af deres spændende vækststrategi. Jeg kommer tilbage til det, jeg allerede har brugt en stor del af mit liv på - nemlig at flytte produkter og ydelser. A Gain Crayon er fyldt med gode mennesker, og de har en god kultur," siger en glad Bjarne Riis om det pludselige jobskifte.
CEO i A Gain Crayon, Frank Mortensen, lægger ikke skjul på, at ansættelsen af Bjarne Riis er en forudsætning for at nå selskabets mål om en fordobling af forretningen inden udgangen af 2015.
"Vi kunne jo prøve at løbe stærkere, men vi løber stærkt nok i forvejen, og vi bliver slet ikke dobbelt så store af det. Med en så ambitiøs vækststrategi har man behov for stor og kompetent management kraft. Bjarne Riis forstår at kombinere den ambitiøse tilgang til forretningsudvikling med en etisk og empatisk holdning til medarbejdere, kunder og partnere. Han passer derfor perfekt ind i vores værdier og vores vækstplan," siger Frank Mortensen, som alene i år planlægger at udvide med 17 nye medarbejdere.
Ifølge Bjarne Riis er rollefordelingen i den udvidede direktion endnu ikke fastlagt.
"Frank og jeg kommer til at køre parløb, og vi skal vist også dele kontor. Så kommer vi nok til med tiden at dele opgaverne mellem os. Jeg kommer nok til at i første omgang til at beskæftige mig med salget, men det har vi endnu ikke lagt os fast på," siger han.
Læs mere: