Væksten fortsætter tilsyneladende uhindret hos firmaet e-conomic, som de sidste tre-fire år har tredoblet antallet af kunder.
E-conomic sælger online-regnskabsstyring direkte til især mindre og mellemstore virksomheder både herhjemme og i udlandet. Ifølge direktør Torben Frigaard Rasmussen har mere end 30.000 virksomheder det seneste år valgt at bruge produktet. Dermed har e-conomic ifølge direktøren rundet i alt 80.000 kunder, hvoraf knap 50.000 er danske kunder. E-conomic er dermed godt på vej til at nå målet for 2013, som er sat til 100.000 kunder.
"Pt. ser vi ikke nogen øvre grænse for antallet af kunder. I Danmark alene består vores målgruppe af omkring 250.000 virksomheder, som har op til 25-30 ansatte. Så der er fortsat et stort potentiale i Danmark. Men internationalt er potentialet endnu større. Bare i EU-landene er der millioner af virksomheder, hvor vores produkt kan være interessant," siger Torben Frigaard Rasmussen.
Tager kunder fra C5
Han ser fortsat kunder, der vælger e-conomic fremfor Microsofts C5, som er det andet danske storhit, når det gælder økonomi-programmer.
"Vi kan se, at vi får mange kunder, som tidligere har været på C5, og der er firmaer, der lever af at konvertere C5-kunder til vores platform," siger Torben Frigaard Rasmussen.
En stor del af e-conomics kunder rekrutteres via revisionsfirmaer, som bygger deres forretningskoncept op omkring systemet.
E-conomic er oprindelige startet af hovedaktionæren Jacob Wandt sammen med partneren Anders Bjørnsbo og it-arkitekten Christian Estrup.
Læs mere:
Dansk cloud-firma blandt de førende i Europa
E-conomic: Revisorerne er vores kanal til markedet
E-conomics kun halvvejs til målet