Det danske tele- og netværksselskab RTX meddelte i starten af året, at Flemming Hynkemejer vil overtage roret, efter Jesper Mailind i november sidste år erklærede sin afgang.
I går mødte Flemming Hynkemejer så op på sin første officielle arbejdsdag som direktør for RTX, der først og fremmest er blevet brugt til at lære virksomheden rigtig at kende.
"Jeg har brugt den sidste uges tid til at lære kunder og leverandører at kende på en tur til USA. Her fik jeg ligeledes lejlighed til at hilse på en række kolleger.
Tilfredshed at spore
Og alt i alt var turen til USA og det indeldende indtryk af virksomheden meget positiv.
"Mit første indtryk er, at medarbejdere, kunder og leverandører alle er meget begejstrede for virksomheden - så på den front ser det meget positivt ud," siger Flemming Hynkemejer.
Strategien bliver lige nu og her at fortsætte den turnaround, som Jesper Mailind de sidste tre år har stået for. Fra at have kørt med underskud siden 2007/2008, fik virksomheden i 2010/2011 vendt de røde tal til et resultat på 0,9 millioner kroner efter skat.
Denne udvikling skal fortsætte med den nye direktør.
"Jeg skal ikke ind og lave en masse ting om. For mig handler det om at komme rigtig ind under huden på virksomheden, og fortsætte den udvikling, vi har være inde i de seneste par år," siger han.
Særlig fokus
Omkostningsniveauet bliver til stadighed et område, som vil være i fokus, men direktøren forventer hverken store fyrringsrunder eller en masse nye medarbejdere.
"Indtil videre skal vi fokusere på at blive endnu mere effektive, og så vil jeg særligt have fokus på vores salg. Ellers må vi se tiden lidt an."
Men et område skal dog have et ekstra eftersyn og prioriteres fra start af.
"De eneste der ikke har været tilfredse i lang tid må vel være vores aktionærer. De har ikke fået meget udbytte de seneste par år, og det skal jeg gerne være med til at lave om på," pointerer Flemming Hynkemejer.
Presset, men rolig
Ind til videre vil han dog tage en ting af gangen, og vil ikke hænge sig op på, hvornår aktionærerne nærmere bestemt skal forvente et stort udbytte.
Føler du dig presset til at levere?
"Jeg skal naturligvis gøre mig umage for at leve op til de mål, vi har sat for virksomheden. Det er ikke nogen stor virksomhed, men det er en noget kompleks forretning, og det bliver en stor og spændende udfordring at udvikle den," siger han og fortsætter:
"Der hvor jeg kan føle mig presset er i forhold til at sikre, at forretningsmodellen til stadighed er langtidsholdbar. Vi skal være hurtige til at beslutte nye tiltag, og til at sikre, at vi kan transformere virksomheden i en rigtig retning, samtidig med at vi holder fast i virksomhedens hjerteblod."