Apples åbenmundede marketingchef Phil Schiller afviser rygter om, at Apple er på vej med en billig udgave af iPhonen.
"På trods af at billige smartphones er enormt populære, bliver de aldrig en del af Apples fremtidige produktsortiment," siger Phil Schiller til den kinesiske avis Shanghai Evening News ifølge The Next Web.
I interviewet understreger Schiller, at selv om Apple kun sidder på 20 procent af smartphone-markedet, så sidder Apple på 75 procent af profitten i markedet.
Phil Schillers afvisning kommer, efter at den amerikanske avis Wall Street Journal i onsdags skrev, at Apple vil forsøge at øge sin markedsandele på blandt andet det kinesiske marked ved at producere en billigere iPhone.
Schiller: Vi skaber de bedste produkter
På det kinesiske marked er iPhonen blandt andet blevet udfordret af den relativt billige kinesiske kult-telefon Xiaomi.
Men i interviewet med den kinesiske avis siger Phil Schiller:
"I ethvert produkt, som Apple skaber, bruger vi kun den bedste teknologi, der er tilgængelig. Det inkluderer vores produktionsteknik, retinaskærmen og vores unibody-design, der er med til at skabe det bedste produkt på markedet."
Djævlen ligger dog ofte i detaljen, og Phil Schiller kan have valgt sine ord med stor omhu.
Eksempelvis vil Apple næppe nogensinde beskrive et af sine kommende produkter som billig (cheap). Men det udelukker ikke nødvendigvis, at Apple på et tidspunkt vil lancere en telefon, der er 'billigere' end den eksisterende iPhone.
Det er værd at huske, at den afdøde Apple-chef Steve Jobs i 2010 leverede en lammende kritik af tablets på 7 tommer, som han kaldte for dødfødte.
Men som bekendt kunne Apple blot to år senere præsentere en iPad Mini, der ikke er på 7 tommer, men på 7,9 tommer.
Læs også: