Hvad lærer du, hvis du som helt ung er med til at opbygge et internetimperium?
27-årige Adam D'Angelo er en af de få personer, der kan svare på det spørgsmål.
Sammen med sin ungdomskammerat Mark Zuckerberg var han med til skabe Facebook, og i dag har han et ejerskab på 0,8 procent af den enorme milliard-forretning.
Frem til 2008 var han teknologi-chef i Facebook, og i dag er han administrerende direktør og stifter af internetsiden Quora.
Sammen med sin makker i Quora, Charles Cheever, har det amerikanske finansmagasin Forbes nomineret Adam D' Angelo til at være et af de skarpeste hoveder i teknologi-branchen.
Og takket være sit medejerskab i Facebook er han i dag god for cirka 3,9 milliarder kroner (680 millioner dollar).
Men ud over pengene. Hvad har han så fået med sig fra Facebook?
Det er et af de spørgsmål, som D'Angelo svarer på i et nyt interview med tech-siden GigaOM. På baggrund af interviewet har vi fundet tre punkter, som du måske også kan drage nytte af, hvis du går rundt med iværksætter-drømme
1. Eksekveringen er konge
Først og frememest skal du indse, at eksekveringen af dine ideer er vigtigere end selve ideen, lyder D'Angelos første råd.
"Facebook var ikke nogen ny idé. Men som jeg ser det, tog vi ideen og fokuserede på at eksekvere den korrekt. Det gjorde vi ved at have fokus på kvalitet og ved at skalere ideen," siger Adam D'Angelo i interviewet.
Det samme er tilfældet med Quora, der er en side, hvor brugere kan stille spørgsmål om alt mellem himmel og jord og efterfølgende få svar på dem.
Det minder om det koncept, som du eksempelvis finder hos Yahoo! Answers. Forskellen er blot, at hos Quora er kvaliteten i svarene betydeligt højere.
På Yahoo! Answers lader det ofte til, at svarende er skrevet af tilfældige teenagers, men hos Quora er det meget ofte folk med viden og konkrete erfaringer om det pågældende område, der leverer svaret.
Har du eksempelvis et godt spørgsmål, der handler om Apples Steve Jobs, så er det ikke usandsynligt, at det hos Quora er en person, der har mødt eller arbejdet sammen med Steve Jobs, der besvarer dit spørgsmål.
2. Det er nødvendigt at give kontrollen fra sig
Når du bygger en succesrig virksomhed, vil den på et tidspunkt blive så stor, at du bliver nødt til at slippe nogle af tøjlerne.
"Du skal have det godt med at slippe kontrollen og finde folk, der gør ting bedre end dig selv. Quora klarer sig bedre i dag, fordi vi har opbygget et godt hold," siger Adam D' Angelo.
Hos Facebook startede Adam D' Angelo ligesom Mark Zuckerberg med at skrive kode. Men han måtte hurtigt begynde at påtage sig ledelsesopgaver.
Det samme er tilfældet hos Quora, hvor han også selv kodede i løbet af de første år.
"I dag koder jeg også indimellem. Men jeg føler, at jeg er egoistisk, når jeg gør det, fordi mens jeg koder, står der folk og venter på, at jeg tager beslutninger om andre opgaver, der risikerer at blive forsinkede," siger han.
I Silicon Valley er der hård kamp om de skarpeste og mest talentfulde ingeniører, og Adam 'D' Angelo fortæller, at han i dag bruger næsten al sin tid på at rekruttere nye medarbejdere, så Qoura kan stille med det absolut stærkeste hold.
3. Lav aldrig kortsigtede beslutninger
Som virksomhedsejer kan man indimellem føle sig presset til at foretage kortsigtede beslutninger.
Men i sin tid hos Facebook har Adam 'D' Angelo lært, at det såvidt muligt skal undgåes.
"Fokuser på det langsigtede. Gør hvad der skal til for at få virksomheden til at vokse og undgå at lave kortsigtede beslutninger," lyder hans råd.
Gør du det, vil du i sidste ende slå dine konkurrenter på ren og skær udholdenhed, mener D' Angelo.
Du kan læse hele interviewet med Adam D'Angelo her.
Ønsker du at lære mere om Facebooks succes, bør du også læse denne artikel:
Her er hvad du kan lære af Facebook-stifterens kanon-succes
Læs også:
Iværksætter-tip: Sådan fik jeg min virksomhed på Techcrunch