Computercitys svenske moderselskab, Siba, er ude i en selvransagelse. Forleden afslørede den svenske gratisavis Metro, at Sibas annoncer, der lovede rabat på op til 25 procent, hvis kunderne brugte visa-kort, ikke havde megen rod i virkeligheden.
I mange tilfælde var rabatten nemlig lig 0.
Det fik foreningen Sveriges Konsumenter op i det røde felt. Generalsekretær Jan Bertoft sagde i en kommentar til Metro, at han synes, det er uærligt.
"Det føles som at forbrugerne bliver snydt," slog han fast.
Nu er Siba ude og sige undskyld. Til Channelworlds svenske søstermedie IT24, siger Nora Ay, informationsansvarlig hos Siba, at selskabet ikke havde til hensigt at vildlede kunderne. Nu vil annoncerne blive lavet om.
"Vi skal se på ordlyden allerede i overskriftsniveau," siger hun med henvisning til annoncens overskrift, hvor der skrives 25 procent rabat.
Hun fortæller, at der vil blive tilføjet oplysninger, som gør det klart, at rabatten godt kan ende med at blive 0 kroner.
"Hvis en kunde har misforstået det, må vi se på det," siger Nora Ay.