Brian Kock, direktør i it-forhandleren Dansk Kontor Center, er ikke i tvivl, når han skal fortæller, hvem, der giver ham smør på brødet.
"Det er de stabile kunder. Kopibranchen har ikke haft det bedste ry, men vores kunder vender tilbage og køber hos os," siger han.
Dansk Kontor Center, der udover print- og kopi-forretningen også sælger POS-systermer, har netop afleveret et regnskab, hvor overskuddet på 587.924 kroner før skat er mere end to og en halv gange større end overskuddet året før. Efter skat er det tale om mere end en tredobling af overskuddet. samtidig er selskabets bruttofortjeneste vokset med 25 procent.
Brian Kock forklarer, at en del af det forbedrede overskud kan forklares med, at Dansk Kontor Center har effektiviseret servicen.
"Vi forsøger at holde vores omkostninger nede, ved at være mere effektive. Vi kan så tilbyde kunderne servicemuligheder til billigere priser," siger Brian Kock.
Han indrømmer samtidig, at det kræver flere kunder at drive et sådant koncept.
Derfor er han også glad for, de trofaste kunder.
"Vi startede for 15 år siden, og vi har kunder, der har været med os lige siden," siger han.
Servicekonceptet er rygraden i kopi-forretningen og i POS-forretningen.
"Alt er jo netbaseret i dag. Det vil sige vi kan klare servicen via nettet, og dermed sparer vi kunderne for, a vi skal køre ud til dem, hver gang. Det sætter kunderne pris på," siger han.
Han fortæller at netop i POS-forretningen har Dansk Kontor Center succes med at lave løsninger til mindre restaurationer, hvor de gamle dumme terminaler skiftes ud med de nye POS-løsninger, som giver kunderne mange flere muligheder,
"Næste år bliver stort for os på POS-området. Vi er først rigtig begyndt at rulle ud på området her for