Artikel top billede

Effektivisering af service tredobler overskud hos fynsk forhandler

Omkostningerne er blevet barberet ned. Det giver bedre indtjening og bonus hos kunderne.

Brian Kock, direktør i it-forhandleren Dansk Kontor Center, er ikke i tvivl, når han skal fortæller, hvem, der giver ham smør på brødet.

"Det er de stabile kunder. Kopibranchen har ikke haft det bedste ry, men vores kunder vender tilbage og køber hos os," siger han.

Dansk Kontor Center, der udover print- og kopi-forretningen også sælger POS-systermer, har netop afleveret et regnskab, hvor overskuddet på 587.924 kroner før skat er mere end to og en halv gange større end overskuddet året før. Efter skat er det tale om mere end en tredobling af overskuddet. samtidig er selskabets bruttofortjeneste vokset med 25 procent.

Brian Kock forklarer, at en del af det forbedrede overskud kan forklares med, at Dansk Kontor Center har effektiviseret servicen.

"Vi forsøger at holde vores omkostninger nede, ved at være mere effektive. Vi kan så tilbyde kunderne servicemuligheder til billigere priser," siger Brian Kock.

Han indrømmer samtidig, at det kræver flere kunder at drive et sådant koncept.

Derfor er han også glad for, de trofaste kunder.

"Vi startede for 15 år siden, og vi har kunder, der har været med os lige siden," siger han.

Servicekonceptet er rygraden i kopi-forretningen og i POS-forretningen.

"Alt er jo netbaseret i dag. Det vil sige vi kan klare servicen via nettet, og dermed sparer vi kunderne for, a vi skal køre ud til dem, hver gang.  Det sætter kunderne pris på," siger han.

Han fortæller at netop i POS-forretningen har Dansk Kontor Center succes med at lave løsninger til mindre restaurationer, hvor de gamle dumme terminaler skiftes ud med de nye POS-løsninger, som giver kunderne mange flere muligheder,

"Næste år bliver stort for os på POS-området. Vi er først rigtig begyndt at rulle ud på området her for




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere






White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis