Microsoft har fået så mangle prygl for at halte bagefter med udviklingen af sin Internet Explorer-browser, at firmaet har opgivet at børste det dårlige image af sig. Så i stedet er Microsoft nu begyndt at bruge Explorers mangler i sin markedsføring.
I den seneste reklamevideo fra Microsofts marketingbureau ser man en indædt hader af Internet Explorer, der bruger enhver lejlighed på nettet til at få afløb for sine frustrationer over browseren i form af vrisne kommentarer.
Som en automatreaktion efterlader han beskeden: "IE Sucks" overalt, hvor han kan komme af sted med det på nettet. Men da han lærer om fortræffelighederne i den nyeste aftapning af browseren, Internet Explorer 10, må han modificere sit had. Se hele filmen nederst, hvor Microsoft også indirekte får nedgjort sine kritikere som hævngerrige, konservative nørder, der hader Internet Explorer af principper og ikke på baggrund af teknikken.
Se mere på Browseryoulovedtohate.com.
Reklamen er en del af en ironisk kampagne, som har spredt sig over hele 2012. Tidligere i år kørte Microsoft denne selvironiske stribe film og tegninger.