Egmont satser på spil til teenagepiger

Mediekoncernen Egmont køber over halvdelen af selskabet Pinkfloor, der udvikler interaktive spil og underholdning for teenagepiger. Nu skal der satses på Playstation i samarbejde med en stor udenlandsk spilproducent.

Den danske mediekoncern Egmont, som ejer 42 procent af Hitman-selskabet IO Interactive, udbygger sin spilsatsning ved at købe hovedparten af den lille danske virksomhed Pinkfloor.

Pinkfloor står bag udviklingen af blandt andet det interaktive univers Powerbabe, som henvender sig til teenagepiger, med alt hvad den kan trække af lyserøde farver, tøse-identitet og østrogen.

Nu kører Powerbabe på Danmarks Radios hjemmeside, men med den nye medejer i hus skal Powerbabe-konceptet videreudvikles til spilkonsoller.

Forhandler med stor spilproducent

- Vi er allerede tyvstartet lidt med at udvikle Powerbabe til en demo til Playstation i samarbejde med en stor udenlandsk spilproducent, fortæller Camilla Lyngbo Hjort, som er medstifter og administrerende direktør i Pinkfloor.

Hvilken udenlandsk spiller vil hun ikke kommentere, da der stadig er forhandlinger i gang.

Samarbejdet med Egmont betyder, at teenagepigerne på sigt kan møde Powerbabe i bogform, og optagelserne til prøveudgave af et tv-gameshow starter i februar. Men Camilla Lyngbo Hjort så også gerne Powerbabe, som hidtil har trukket 150.000 piger til via DR, udviklet til pc.

- Det er klart, at vi helst også vil have pc'en med og også som onlinespil. Det var der, vi startede, og vi ved, at det fungerer. Pigerne kan rigtig godt lide multiplayer. Men den beslutning er endnu ikke taget, siger hun.

Store cifre på ambitionerne

Hos Egmont skorter det heller ikke på ambitionerne på Powerbabes vegne. Administrerende direktør i Egmont-selskabet Nordisk Film, Kenneth Plummer, ser ifølge Morgenavisen Jyllands-Posten mulighed for at nå en trecifret millionomsætning i Pinkfloor.

Camilla Lyngbo Hjort er lidt mere forsigtig i sine udmeldinger, da der er mange usikkerheder undervejs.

- Det er en langsigtet investering. Men når man er ude i at lave spil til Playstation, skal man gerne op omkring de beløb for at matche investeringen, siger hun.

På papiret er der da også endnu et pænt stykke til bare at komme i nærheden af en succes som IO Interactives. Pinkfloor, der blev stiftet i 2000, har i dag fem fastansatte og de senest offentliggjorte regnskabstal viste en omsætning på godt fem millioner i 2002 og et femcifret underskud.

Tidligere har Pinkfloor udviklet web og mobilspil i samme genre for Motorola.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere