Den danske mediekoncern Egmont, som ejer 42 procent af Hitman-selskabet IO Interactive, udbygger sin spilsatsning ved at købe hovedparten af den lille danske virksomhed Pinkfloor.
Pinkfloor står bag udviklingen af blandt andet det interaktive univers Powerbabe, som henvender sig til teenagepiger, med alt hvad den kan trække af lyserøde farver, tøse-identitet og østrogen.
Nu kører Powerbabe på Danmarks Radios hjemmeside, men med den nye medejer i hus skal Powerbabe-konceptet videreudvikles til spilkonsoller.
Forhandler med stor spilproducent
- Vi er allerede tyvstartet lidt med at udvikle Powerbabe til en demo til Playstation i samarbejde med en stor udenlandsk spilproducent, fortæller Camilla Lyngbo Hjort, som er medstifter og administrerende direktør i Pinkfloor.
Hvilken udenlandsk spiller vil hun ikke kommentere, da der stadig er forhandlinger i gang.
Samarbejdet med Egmont betyder, at teenagepigerne på sigt kan møde Powerbabe i bogform, og optagelserne til prøveudgave af et tv-gameshow starter i februar. Men Camilla Lyngbo Hjort så også gerne Powerbabe, som hidtil har trukket 150.000 piger til via DR, udviklet til pc.
- Det er klart, at vi helst også vil have pc'en med og også som onlinespil. Det var der, vi startede, og vi ved, at det fungerer. Pigerne kan rigtig godt lide multiplayer. Men den beslutning er endnu ikke taget, siger hun.
Store cifre på ambitionerne
Hos Egmont skorter det heller ikke på ambitionerne på Powerbabes vegne. Administrerende direktør i Egmont-selskabet Nordisk Film, Kenneth Plummer, ser ifølge Morgenavisen Jyllands-Posten mulighed for at nå en trecifret millionomsætning i Pinkfloor.
Camilla Lyngbo Hjort er lidt mere forsigtig i sine udmeldinger, da der er mange usikkerheder undervejs.
- Det er en langsigtet investering. Men når man er ude i at lave spil til Playstation, skal man gerne op omkring de beløb for at matche investeringen, siger hun.
På papiret er der da også endnu et pænt stykke til bare at komme i nærheden af en succes som IO Interactives. Pinkfloor, der blev stiftet i 2000, har i dag fem fastansatte og de senest offentliggjorte regnskabstal viste en omsætning på godt fem millioner i 2002 og et femcifret underskud.
Tidligere har Pinkfloor udviklet web og mobilspil i samme genre for Motorola.