Læs også:
Her er de 10 absolut vigtigste it-trends for dig
Cloud computing: Sådan fungerer det
Han er blevet kaldt den nye Steve Jobs, og sammenligningen er ikke helt ved siden af.
Jeff Bezos, stifter af Amazon og direktør i selskabet, er ikke bare ganske uformel og charmerende på en scene - ligesom Steve Jobs var - han er også en mand, der driver et selskab, der har været med til at skabe og definere nye markeder.
Amazon-ikonet leverede atter varen, da han var på scenen under selskabets store cloud-konference i Las Vegas.
I en samtale med selskabets CTO, Werner Vogels, kom Jeff Bezos med nogle ganske interessante - og meget lidt tekniske iagttagelser - om at drive en it-virksomhed.
"Jeg får ofte spørgsmålet: Hvad vil ændre sig over de kommende 10 år? ... Jeg får stort set aldrig spørgsmålet: Hvad vil ikke ændre sig?"
"Det andet spørgsmål er sådan set det vigtigste, for du kan lave en forretningsstrategi omkring de stabile ting," forklarede Jeff Bezos, der stiftede selskabet tilbage i 1994.
Lave priser og hurtig levering
"I vores retail-forretning ved vi, at forbrugerne ønsker lave priser og hurtig levering. Og et stort udvalg. Det er umuligt at forestille sig en fremtid, hvor kunderne om 10 år fra nu af siger, at de ville ønske, at priserne var højere."
"Eller: Jeg elsker Amazon, men jeg ville bare ønske at I leverede varen lidt langsommere," lød eksemplet fra Jeff Bezos, hvilket fremkaldte latter i salen.
"Når du ved, at noget holder, har du råd til at lægge en masse energi i det."
Milliard-forretning
Og budskabet er ikke bare ren underholdning fra Jeff Bezos' side.
Amazon er i dag et globalt selskab med en omsætning på omkring 280 milliarder kroner og massiv medvind med både online-handel, Kindler- og tablets og Amazons Web Services, selskabet cloud-forretning.
"I Amazon Web Services er de store idéer også ret oplagte. Det er umuligt for mig at forestille mig, at nogen om 10 år vil sige: Jeg elsker AWS, jeg ville bare ønske, at I var knap så stabile. Eller: Jeg ville ønske, at I ville hæve priserne, eller at I ville forbedre API'erne lidt langsommere."
Her er det gyldne råd fra Jeff Bezos
Derfor er det gyldne råd fra Jeff Bezos i virkeligheden ret simpelt:
"De store idéer er ofte meget indlysende, men det kan være meget svært hele tiden at gøre fremskridt inden for det indlysende."
"Men hvis du kan gøre det, vil du over tid bygge en bedre og bedre service for kunderne med de ting, der rent faktisk betyder noget for dem," sagde han fra scenen i Las Vegas.
Se hele samtalen mellem Jeff Bezos og Werner Vogels:
Læs også: