Tidligere partner-direktør hos HP i Danmark, Klaus Gregersen er blevet ny direktør for volumen-forretningen og marketing i Tech Data Danmark.
"Nu har jeg jo været selvstændig konsulent et par år. Men jeg blev fristet af et tilbud om at komme tilbage til en branche med lidt mere puls," siger Klaus Gregersen til CRN.
Han starter på mandag i det nye job hos Tech Data, hvor hans officielle titel bliver broadline- og marcom-direktør i Tech Data.
Det betyder i praksis, at Klaus Gregersen får ansvar for mellem 80 og 85 procent af omsætningen i Tech Data Danmark, Nemlig volumenforretningen, som dækker blandt andet pc'er, print, tilbehør, perifere, komponenter og software.
"Tech Data står jo overfor lidt af en udfordring. Og det har pirret mig. Det er et selskab, der klarer sig rigtig godt ude i verden. Det er et profitabelt selskab, der tjener penge. Og så er der lige det danske datterselskab, som har haft en række dårlige resultater. Det vil jeg gerne være med til at vende," siger Klaus Gregersen.
Det mener han, at han har forudsætningerne for. Blandt andet gennem sin mangeårige karriere i HP, hvor han var ansat fra 1996 til 2010 - herunder tre år som kanaldirektør.
Da han endnu ikke er startet i jobbet, er Klaus Gregersen lidt forsigtig med at være alt for konkret omkring, hvilke værktøjer han vil gribe til, men han vil godt pointere, at han sætter kontakten til forhandlerne højt.
"Min ambition er, at produktfolk og specialister skal have en meget tæt kontakt med forhandlersiden. Jeg kommer også selv til at bruge meget tid ude hos forhandlerne, for at hjælpe dem med at lukke ordrerne hos kunderne," siger han
Klaus Gregersen starter i sit nye job mandag 3. december.