Computerworld News Service: En tidligere udvikler hos Apple har offentliggjort en skarp kritik af Apples indsats internetområdet.
Patrick B. Gibson skriver i sit hårdtslående blogindlæg, at "Apples tilgang til nettet har været en kolossal fiasko."
Han fortæller, at hans ven har den teori, at Apples største problem er, at "Google bliver bedre til design langt hurtigere, end Apple bliver bedre til webtjenester."
Patrick B. Gibson fremhæver en række eksempler på Apples problemer på webfronten:
- Apple kan ikke opdatere sin onlinebutik uden først at tage den offline.
- Et populært spil i Apples Game Center fik hele netværket til at gå ned.
- Apple krævede i den forbindelse, at man sendte nye venne-anmodninger til alle ens tidligere venner på Game Center, Find my Friends og Shared Photostreams.
- Notes kræver en e-mailkonto for at synkronisere.
- Apples iTunes-butik og App Store er stadig drevet af WebObjects, hvilket er et stort set dødt 20 år gammelt framework.
- IMessage til Mac lever i en alternativ virkelighed, hvor tiden ikke har nogen ordnet sekvens.
- Ping.
Gibsons analyse er blevet taget op af Henry Blodget fra Business Insider, som synes, at Gibsons kritik af Apple "lyder rigtig," og at på nær "nogle få undtagelser - såsom iTunes, App Store og den automatiske opdatering af styresystemet - så er Apples webtjenester forbløffende frustrerende."
Oversat af Thomas Bøndergaard