Når en virksomhed bag en webshop skal godkendes af e-handelsfonden, betyder det ikke noget, om den er dansk eller ej.
For at komme i betragtning til den danske mærkningsordning, kræver det, at forretningen og dens markedsføring er rettet mod det danske marked.
"Det vil sige, at indhold og handelsbetingelser skal stå på dansk, og man skal kende totalbeløbet," siger Maria Jensen, der er jurist hos e-mærket.
Derudover kræver e-handelsfonden, at forhandleren overholder dansk lovgivning og retspraksis.
Ifølge Maria Jensen hjælper e-handelsfonden gerne de udenlandske virksomheder med reglerne for det danske marked, hvis de ønsker at etablere en butik, der er rettet mod det danske marked.
Hvor mange udenlandske virksomheder, der ansøger om e-mærket, har e-handelsfonden ikke nogen præcise tal på, fortæller Maria Jensen. Hun oplyser dog, at tallet er stigende.
"Der er mange udenlandske butikker ansøger om e-mærket og ønsker at komme ind på det danske marked, og e-mærket er en dokumentation for, at kunden handler sikkert på deres sider," siger Maria Jensen.
Læs mere: