Læs også:
TDC dropper selskaber - har ny strategi
Kæmpe-plan på vej: TDC omstrukturerer og fyrer
På det længe ventede strategimøde hos den danske telegigant TDC, der bliver afholdt i London i disse timer, har TDC løftet sløret for, hvordan der skal investeres en milliard kroner i sin store konsolidering.
Fra scenen på TDC's Capital Market Day fortæller TDC's administrerende direktør Carsten Dilling, at selskabet vil investere mere end 500 millioner kroner i udvidelsen af sit fibernetværk og mobile 4G-netværk.
Her fremhæver han, at TDC modsat mange konkurrenter har en solid infrastruktur og kundebasen, som skal fastholdes og udvides på netværkssiden.
Skal holde bedre på kunderne
Dertil vil TDC kaste mere end 300 millioner kroner i at udvide sin kundeservice, så selskabet bliver bedre til at holde kunderne i et telemarked, hvor kunderne hopper fra produkt til produkt.
"Vi har en opgave med vores loyalitetsprogram, fordi vi længe har fokuseret på nysalg," fortæller TDC's administrerende direktør Carsten Dilling fra scenen i London.
Samtidig vil TDC også styrke sin indsats på de interne linjer, så telekæmpen kan komme hurtigere på benene og rykke med på markedstendenser.
Derfor investerer teleselskabet godt 100 millioner kroner i simplificeret og mere tidssvarende it-setup, hvilket aftalen med indiske Tata til mere end to milliarder kroner blandt andet skal være en del af.
Ny type TDC-medarbejder
Slutteligt fortalte Carsten Dilling, at der også bliver fokuseret på en ny type TDC-medarbejder.
Den udmelding skal måske ses i lyset af, at Netdesign givetvis nærmer sig TDC Hosting og lavprisselskaberne M1 ryger under Fullrate og Onfone forsvinder ind under Yousee.
"Det er klart, at vi har brug for nye kompetencer til at sælge integrerede løsninger, så vi kan tage vores kundeservice til det næste niveau," lyder budskabet.
Om selskabet dermed mener, om der skal fyres rutinerede TDC-medarbejdere eller hyres nye, friske kræfter, melder TDC-direktøren dog ikke noget om.
Læs også:
TDC dropper selskaber - har ny strategi