Sikkerhedsdistributøren Infinigate har samlet de tre skandinaviske lande under en fælles hat og gjort norske Thomas Hagelid til chef. Det handler om, at de tre broderlande skal samarbejde noget mere, siger den nyudnævnte nordiske chef.
"Vi har måske arbejde lidt isoleret tidligere. Meningen er at vi nu skal arbejde sammen som en enhed," siger Thomas Hagelid til CRN.
Han understreger samtidig, at selv om han bliver nordisk direktør, så vil danske Dennis Wøldike fortsætte som direktør i Danmark, ligesom Peter Strand fortsætter som chef for Infinigates forretning i Sverige.
"Der kommer ikke de store ændringer. Men vi skal samarbejde noget mere. Hvor vi tidligere har arbejdet ved siden af hinanden, skal vi nu arbejde sammen med hinanden," fortæller Thomas Hagelid.
Her fremhæver han, at Infinigate har en nordisk organisation på 45 mand. Og det er sådan, den skal opleves. Blandt andet har distributøren 11 højtcertificerede tekniske konsulenter, men de har hidtil ageret hver for sig på nationalt plan.
"Har vi en support-case, så har vi ikke kulturen til at spørge om support-case i de andre Infinigate-lande. Det tager unødvendig tid, fordi vi ikke har en intern deling af vores kompetencer," siger Thomas Hagelid, der dog samtidig mener, at det er forholdsvist nemt at lave om på.
Blandt andet vil Thomas Hagelid implementere et nyt CRM-system på tværs af landene, som også indeholder support-funktioner.
"I dag er vi tre muskler. Ambitionerne er, at vi skal samle de tre muskler og blive en stor skandinavisk muskel," siger den ny nordiske chef for Infinigate.
Han peger på, at også på markedsføringssiden vil der blive fokuseret på at arbejde sammen og opnå synergieffekter.
"Vi skal effektivisere og se på, hvordan vi kan lave en fælles platform: Vi skal se på, hvordan vi kombinerer annoncering, roadshows, roadtrips og frokostmøder. Så når vi laver arrangementer, laver vi dem samtidig i alle nordiske lande. Og det er noget, vi vil starte med allerede nu," siger Thomas Hagelid.
Han fremhæver også, at som noget nyt vil der bliver lavet virtuelle produkt-teams, som arbejder på tværs af de nordiske lande.
"Tager vi Trend Micro, kommer vi til at have et virtuelt team på 13-14 personer, som har daglig kontakt. Det er et bud på, hvordan vi kan blive endnu stærkere. Jeg mener, det er et stærk budskab til både Trend Micro og vores kanal," slår den nye nordiske chef fast.