Trods krisen er den Aarhus-baserede HP-forhandler FLC kommet godt ind i det nye regnskabsår, hvor omsætningen ifølge direktør og indehaver Torben Høiberg ligger næsten 30 procent over det budgetterede.
Torben Høiberg fortæller, at fremgangen er resultatet af en bevidst satsning på mersalg kombineret med, at man gør en ekstra indsats for at please trofaste og dedikerede kunder. Men det er ikke sådan, at de mindre kunder nu bliver sat i anden række.
"Det er loyaliteten, vi gerne vil belønne. Det er ikke så afgørende, om en kunde køber fem eller hundrede klienter om året. Det afgørende er, om de er loyale. Små kunder skal jo også have serviceaftaler. En lille kunde med ti brugere kan sagtens købe serviceaftaler for 30.000 kroner, og har man ti af dem, er de lige så interessante som én stor kunde," siger han.
De 11 ansatte i FLC skabte i fjor en omsætning på cirka 20 millioner kroner, som mundede ud i et overskud før skat på 380.000 kroner.
Torben Høiberg fortæller, at FLC har planer om at lancere sit eget koncept for hosting-ydelser som en vej til at knytte kunderne tættere til sig, så man ad den vej kan skabe mersalg på de mere traditionelle infrastrukturprodukter.
"Langt de fleste virksomheder er stadig bedst tjent med at have set up'et og infrastrukturen hos dem selv, men vi har researchet lidt og fundet et set up, hvor vi ikke behøver at investere i licenser og hardware på samme måde, som mange andre måske vil gøre," siger han.