Landets største spillere på it-service området frygter ikke indtoget fra den indiske it-kæmpe TATA TSC i Danmark.
Således ryster hverken IBM, NNIT eller CSC i bukserne. Sidst nævnte har ellers lige fået hugget storkunden TDC af netop TATA.
Fælles for leverandørerne er imidlertid at de mener, at konkurrencen i forvejen er hård, men de føler sig alle godt rustet.
"Det er min opfattelse, at konkurrence på markedet for IT-services i Danmark i forvejen er intens. IBM er dog en solid spiller i kraft af vores mangeårige lokale tilstedeværelse og adgangen til globale ressourcer," udtaler direktør Henrik Bodskov fra IBM Danmark.
"Jeg mener derfor, at vi er godt positioneret til at imødegå endnu en spiller på området," siger han.
NNIT: Vi må altid yde vores bedste
Heller ikke hos NNIT sidder nerverne til syneladende uden på tøjet.
Føler I jer truet af Tata TCS, der er stormet ind i på markedet med TDC-ordren til milliarder i foråret?
"Det danske marked for it-services har længe været præget af intens konkurrence, og vi oplever løbende, at nogle leverandører falder ud og nye kommer til - som nu Tata Consultancy Services," udtaler salgsdirektør Michael Bjerregaard fra NNIT.
Han understeger at NNIT altid har den største respekt for konkurrenter, om de så er globale eller lokale, nye eller gamle kendinge.
"Og uanset hvordan den aktuelle konkurrencesituation lige ser ud i år, så er konklusionen altid den samme: Vi skal gøre vores yderste for at levere den bedste kvalitet til den rigtige pris for at få succes hos kunderne - både nye og eksisterende," lyder det.
CSC-fokus på interne forhold
Endelig peger CSC-pressechef Kim Ege Møller også på, at der er "sund konkurrence" på det danske og nordiske marked - ikke kun blandt de større, kendte og veletablerede it-leverandører, men også fra nye virksomheder, der kommer til.
"Hos CSC er vi først og fremmest stærkt fokuserede på at udvikle vores egne leverancemodeller, løsninger og produkter, så de matcher vores kunders behov med hensyn til funktionalitet, service og pris."
"Kun derved kan vi sikre, at vi leverer de bedste resultater til den del af markedet vi er rettet mod, ikke kun i Danmark, men globalt," lyder det fra ham.