Kritik fra Symantecs partnere får nu sikkerhedsfirmaet til at ændre sin tilgang til forhandlerne på det danske marked.
"Vores partnere har kritiseret os for, at vi i for høj grad havde en enterprise-tilgang til dem i vores kommunikation. Det er nok ikke unormalt for store amerikanske virksomheder af vores type," forklarer Thomas Norlin, Enterprise Account Manager i Symantec Corporation, om profilændringen.
Ifølge Symantec-chefen kommer det tidligere fokus fra en amerikansk tilgang til markedet.
Han erkender, at udfordringen ligger i, at der er stor markedsmæssig forskel på en amerikansk og en dansk SMB-kunde, idet en amerikansk 'Small Business Kunde' meget vel kan være på 500 medarbejdere, mens en Small Business Kunde i Danmark nok snarere har 1-50 medarbejdere.
"Det har vi som virksomhed ikke taget nok højde for," siger Thomas Norlin.
Det nye forhandlerprogram indeholder nu i alt fire niveauer og vil blandt andet også tage højde for partnerens indtægter.
"Det var relativt nemt at komme med i det gamle SMB-program, men det var svært at udskille sig, da der kun var to niveauer," lyder det fra Thomas Norlin.