Distributionsgiganten Avnets vil styrke sig på det europæiske marked. Det får konsekvenser for den noget mindre distributør Magirus, som Avnet opkøbte i sidste uge.
"Vi pensionerer Magirus-navnet og rebrander virksomheden under Avnet. Det kommer til at ske inden for de næste tre til fire måneder," fortæller Avnets EMEA-direktør Graeme Watt til CRN.
Han regner med, at navnet Magirus dør senest i midten af januar.
Opkøbet åbner ifølge Graeme Watt op for 11 nye markeder i hele Europa og Mellemøsten, som Avnet nu vil satse benhårdt på.
Nu skal Avnet-direktøren så finde ud af, hvordan virksomheden udnytter Magirus' styrker i de nye markeder.
"Vi har næsten lige lukket aftalen, og nu skal jeg så tale med de forskellige landechefer og finde ud af, hvordan vi kommer videre på bedst mulig vis," siger Graeme Watt og tilføjer, at selskabet fokuserer på en mere enkel strategi i de enkelte lande.
Det er tredje gang, at Avnet forsøger at etablere sig i Danmark, hvor de vil udfordre markedsledende Arrow, og med opkøbet af Magirus forventer Avnets et kapitalafkast på 12,5 procent inden for to år.
Læs mere: