I sidste uge meldte Humac ud, at kæden er forberedt på at kæmpe om kunderne, hvis der bliver åbnet en officiel Apple Store i København.
Heller ikke i en landets andre helt store Apple-forhandlere Eplehuset ryster de i bukserne af skræk, når talen falder på en mulig konkurrent i form af en Apple Store midt i den danske hovedstad.
"Efter et halvt til et helt år er vi oppe på normalt niveau igen. Vi ved, at vi giver en god service i vores butik, og kunderne er glade for at handle med os, så jeg tror, at vi kommer til at deles om kunderne," forklarer Eplehusets danske landechef Thomas Ahlers.
Kæden skal vokse
Landechefen tillægger den københavnske butik en stor fordel, at den ligger centralt placeret i København nær Nørreport.
"Der går stadigvæk mange turister forbi, der vil kigge ind," siger Thomas Ahlers.
Eplehusets danske landechef tror på, at kæden i den kommende tid vil opfylde sin målsætning om flere butikker rundt omkring i landet.
Det skal ske ved at holde fast i de tre værdier, som Eplehuset har haft siden åbningen i Norge for ti år siden.
"Der er nogle, der vil blive meget hårdt ramt, men det er dem, der ikke tør stå inde for, hvem de er, og det de laver," siger Thomas Ahlers, der tror, at en Apple Store i København vil gavne alle parter.
"Vi er lidt i samme båd. Vi arbejder alle på at få kunder fra Windows-platformen over på Mac, og når vi så får gjort det, er det noget, der drypper på os alle sammen. I andre lande kan det lade sig gøre, så det kan det selvfølgelig også i Danmark," siger han og fremhæver B2B-markedet som et område, hvor Eplehuset adskiller sig fra Apple Store.
Læs mere: