Det er velsagtens de færreste danske it-virksomheder, der prydrer deres website-forside med teksten: "KMD - Kan Man Det?!".
Men det er ikke desto mindre tilfældet hos Medialogic.
Og i en tilhørende tekst skælder Medialogics administrerende direktør, Kate Turch, mod it-giganten på grund af handlinger fra KMD-konsulenter.
"Flere af Medialogics kunder har gjort opmærksom på, at de for nyligt er blevet kontaktet af KMD med en opfordring til at gennemføre et miniudbud, når der skal tegnes ny aftale i forhold til it-løsninger på jobcenterområdet," beskrives det indledningsvist.
"Ifølge flere af vores kunder har konsulenter fra KMD blandt andet oplyst, at man som kunde er forpligtet til at gennemføre et miniudbud. Dette er ikke korrekt," skriver hun.
Faktisk er sandheden, ifølge Kate Turch, at der skal anvendes direkte tildeling på SKI 02.19, hvis man kan acceptere de standardbetingelser, der er beskrevet i en SKI-aftale.
"I disse tilfælde er det slet ikke muligt at gennemføre et miniudbud, hvis man vil overholde de gældende regler på området, som SKI informerer om her," skriver hun.
Mini-udbud versus direkte tildeling
Hun forklarer videre, at en direkte tildeling i mange tilfælde er at foretrække, "fordi det kan kræve en del ressourcer at gennemføre et miniudbud".
"Ofte vil det altså være en fordel for den enkelte kunde, hvis man tilpasser sit behov for leverance til en eksisterende SKI-aftale, og indgår kontrakt via direkte tildeling," forklarer Kate Turch.
"Denne fremgangsmåde benyttes i høj grad af KMD's egne kunder," skriver hun videre.
Selskabet har lavet en oversigt over KMD-kunder, der ifølge Medialogic har fulgt KMD's opfordring om at gennemføre et miniudbud.
Faktisk har selskabet lavet et kort over de pågældende kommuner, der kan findes her.
Afslutningsvis opfordrer Medialogic kunderne til at søge vejledning om de korrekte regler hos Medialogic.
Medialogic´s administrerende direktør Kate Turch oplyser til Computerworld, at teksten er blevet lagt på i foråret.