Fremtidsplanerne for Novo Nordisks it-selskab har et stykke tid indeholdt målet om at tjene flere penge udenfor medicinal-koncernen.
Nu melder administrerende direktør i it-selskabet, Torben Skriver Frandsen, mere konkret ud om målene for den vækst.
- Det er planen, at vi skal fordoble omsætningen uden for Novo-familien hvert af de følgende år, siger direktøren.
Beviselige succeser
Dog efterlader han rum til en lidt langsommere acceleration i 2004, hvor han forventer en vækst på mere end 70 procent.
- Hidtil er vi gået lidt langsomt frem for kun at have beviselige succeser og vi skal fortsat bevare vores profitabilitet på de eksterne opgaver, siger han.
I året, der netop er slut, hentede selskabet 41 millioner kroner i omsætning på opgaver, som ikke havde med Novo Nordisk at gøre. Det svarer til seks procent af den samlede omsætning.
Nyt navn og logo
Vækstmålet er en væsentlig årsag til, at it-selskabet nu ændrer navn til NNIT. Samtidig ændrer selskabet farven på sit logo fra blå til rød og skrotter apis-tyren, som genkendes som medicinal-delens vartegn.
- Det er nødvendigt med klarhed over for kunderne om, om det er en it- eller en medicinal-virksomhed, der henvender sig. Derfor ændrer vi nogle ting, så vi distancerer os lidt mere fra Novo Nordisk, siger Torben Skriver Frandsen om navneskiftet.
Fremover vil selskabet ifølge direktøren som noget nyt satse mere på outsourcing ud over den nuværende forretning.
- Vi synes, at der er nogen, der får lidt for mange kontrakter, så det vil vi gå mere målrettet efter, siger direktøren.
Han tilføjer, at selskabet allerede har budt på kontrakter, hvilket ifølge direktøren viste, at det var konkurrencedygtigt på prisen.