Læs også:
Sådan skal CSC Danmark komme på sporet igen
CSC-topchef:Derfor er det gået så galt for CSC
CSC´s nye globale topchef taler ud om de problemer it-giganten er havnet midt i.
Samtidig gør han det klart, at en stribe nye tiltag skal ændre organisationen. Fakisk skal en række områder effektiviseres, herunder organisationens indiske islæt.
"Se, den beskidte lille hemmelighed her er, at vi har 23.000 ansatte i Indien, fantastisk dygtige mennesker," siger Mike Lawrie.
"Men vi har stort set de samme funktioner, som de laver, rundt om i verden i vores lokale afdelinger. Så vi har uforvarende bygget et spejl af organisationen i Indien," lyder rationalet fra Mike Lewrie.
Noget skal skæres væk
Derfor arbejder selskabet på at identificere hvilke områder, der ikke er direkte kundeorienterede.
"Og det gør ikke den mindste forskel om vi udfører det arbejde i Chennai eller Bangalore, eller om vi udfører det et hvilket som helst andet sted med betydelige omkostningsbesparelser".
"Så når man lægger det hele sammen, føler vi os rimelig konfortable på, at vi kan reducere omkostningerne i den størrelsesorden vi taler om, uden at påvirke kundens værdi," siger topchefen.
CSC vil med en omfattende restrukturering i løbet af de næste tre til fem år hæve værdien af investorernes aktier fra et par kroner per styk til mere end 30 kroner.
Læs også:
Sådan skal CSC Danmark komme på sporet igen.