Blue Line, der leverer digitale skilte og mobile computere, som tåler kulde, varme, støv og stød, er for anden gang blevet udnævnt som gazellevirksomhed. Første gang var i 2010.
"Vores egen opskrift er at være agile og hurtige til at reagere på markedets og kundernes behov, siger Niels Pedersen, direktør for Blue Line A/S og forklarer:
Signaler fra markedet, strategier og planer vurderes hyppigt i et tæt samarbejde mellem ledelse og bestyrelse.
Fordobler resultatet
Ud over at være blevet kåret som en hurtigvoksende virksomheden, har Blue Line også netop aflagt ny årsrapport for regnskabsåret, der sluttede den 30. juni.
"Over de sidste fem år har vi mere end fordoblet både omsætning og resultat. Endda i et marked, der samlet set ikke vokser, udtaler Niels Pedersen.
I det seneste regnskabsår nåede virksomheden et bruttoresultat på 12,9 millioner kroner og et resultat før skat på 3,9 millioner kroner.
Sidst vi skrev om Blue Line i regnskabsåret 200/2010, havde selskabet øget sit overskud med tæt på 50 procent. En af hemmelighederne er ifølge direktøren, at Blue Line tager ansvar for hele værdikæden. Fra produkttilpasninger, indkøb, produktion til levering, service og teknologisikring.
"Vi gør det nemt, kunden sparer betydelige ressourcer og konverterer faste omkostninger til variable," udtaler Niels Pedersen.
Med på Nordpolen
Det kan tage årevis at forberede en ekspedition til Nordpolen, og det kræver store investeringer. Derfor skal folkene bag ekspeditionen være 100 procent sikre på, at hardwaren fungerer, som den skal også når det bliver rigtig koldt. I sensommeren blev nogle af Blue Lines computere brugt på en videnskabelig ekspedition på Nordpolen.
"Alle produkter udsættes for visuel inspektion, softwaretest og pålidelighedstest i klimakammer. Mange af vores produkter skal kunne overleve ekstrem kulde eller varme, støv, dug og rystelser," udtaler Niels Pedersen.
De tre forretningsområder, Blue Line fokuserer på, er industricomputere og Display, Rugged Mobile Computers og digitale skilte.