Indhold
Sybase kommer med Enterprise Portal 2.0, skriver ZDnet. Det er en ny version af firmaets Enterprise Portal 1.0, som er en komplet løsning til udvikling og drift af af virksomheds portaler.
EP 2.0 understøtter business-to-business anvendelse, så virksomheder kan automatisere processer i forbindelse med handel. Med systemet kan virksomheder arbejde med planlægning og CRM. Portalen giver leverandører, kunder og samarbejdspartnere adgang til informationer, programmer og service over Internet.
EP 2.0 tilbyder "content management", hvor brugere får mulighed for at bearbejde og redigere informationerne. Blandt andre funktioner indeholder EP 2.0 automatisk beregning af valuta og oversættelse af sprog.
Programmerne anvender Extensible Markup Language, XML, til at koble applikationer sammen med hinanden over Internet. Sybases produkt har mobil og trådløs teknologi, så brugere kan koble sig på via bærbare computere, håndholdte enheder og mobiltelefoner via Wireless Application Protocol (WAP).
EP 2.0 omfatter en applikationsserver, der er kompatibel med Java 2 Enterprise Edition (J2EE). Pålidelighed, skalerbarhed, brugertilpasning, integration med mainframes og datareplikering er egenskaber, som firmaet fremhæver overfor ZDnet.