Det er ikke et krav, at de ansatte skal have en LinkedIn-profil, men edgemo opfordrer til det og vil også meget gerne have lov til at linke til den.
"Vi mener, det er vigtigt, at folk kan se, hvad vi er for nogle mennesker i virksomheden," siger marketingschef Mette Hylander.
Hun forklarer, at kunder ofte har oplevelsen af at handle med en specifik medarbejder og ikke virksomheden, hvorfor det kan være vigtigt for kunden at kende vedkommende en smule.
"Det er jo egentlig en lidt underlig mekanisme, men det giver en anden fornemmelse at få sat ansigt og baggrund på de mennesker, vi handler med," siger hun og tilføjer:
"Da vi er en konsulentvirksomhed, giver det om muligt endnu mere mening, da det netop er vores medarbejdere, vi 'sælger'."
Netværk er et godt salgspunkt
I konsulentbranchen er tidligere erfaringer og diverse certificeringer som bekendt afgørende for, om du som kunde ønsker, at en bestemt virksomhed eller konsulent skal løse din specifikke opgave.
Her mener Mette Hylander, at LinkedIn er et godt medie, da det linker certificeringer og erfaring med netværk og anbefaliner.
"I dag handler det meget om det netværk, vi omgiver os af. På LinkedIn kan du både se, hvilke certificeringer de enkelte medarbejdere har, hvad de har lavet før, og hvem de kender," siger hun og uddyber:
"Det kunne jo være, at han kender nogle af de samme mennesker som dig. Det er en blåstempling, hvis der er nogle mennesker, du selv bryder dig om og stoler på, som han også kender."
Vi prøver os frem
Mette Hylander tror på, at de sociale medier kan bruges til mere end en kobling til medarbejdernes LinkedIn-profiler.
"Jeg tror, slet ikke vi bruger de sociale medier i det omfang, vi kommer til senere. Men vi må også erkende, at vi har den størrelse, vi har. Mange elektroniske platforme kræver en masse manpower at vedligeholde. Der er ikke noget ved at have et socialt medie, som er dødt," siger hun til CRN.
Og netop fordi ikke alle tiltag er lige så håndterbare som links på hjemmesiden til et par LinkedIn-profiler, forsøger edgemo i øjeblikket at finde en mellemvej, hvor indsatsen opvejes af udbyttet.
"Vi er lidt på forsøgsbasis med en LinkedIn-gruppe, og vi er oprettet som virksomhed på LinkedIn," fortæller Mette Hylander.