Læs også:
Vrede netbutikker kræver konsekevens af Dibs-nedbrud
Danske netbutikker raser: Kæmpe-koks koster os kassen
Efter de sidste dages store nedbrud hos betalings-gatewayen Dibs, får selskabet nu fløjet database-eksperter fra Sybase ind for at hjælpe med at udrede årsagerne til ulykken.
"Vi har hevet en spanier ind fra ferie i Spanien for at hjælpe os her i Danmark. Derudover udnytter vi tidsforskellen til også at få Sybase-specialister i Indien til at hjælpe os. Så når vi arbejder om natten, så sidder der også database-folk i Indien og arbejder på sagen," forklarer driftschef Jacob Raavig fra Dibs.
Dertil kommer, at der formentlig i aften lander en tysk Sybase-specialist i Danmark for at hjælpe Dibs yderligere.
Jacob Raavig fortæller, at selskabet vil have fat i de bedste folk, så de præcise årsager til nedbruddet kan blive klarlagt så hurtigt som muligt.
Database-folk ramt af ferie
Desværre for Dibs ramler selskabets store nedbrud sammen med sommerferien i Danmark og Sverige, hvor selskabet ellers naturligt henvender sig for at få hjælp fra databaseleverandøren Sybase.
Derfor er Sybase i USA og England også blevet inddraget i oprydningsarbejdet, og der er altså blevet peget på de spanske og indiske eksperter, som Dibs nu har hyret.
"Vi ville gerne have folk fra Danmark og Sverige, men nu støder vi så massivt ind i en ferietid, så må vi simpelthen tage folk fra de lande, hvor det er muligt at få fat i nogen specialister," forklarer Jacob Raavig.
Han indskyder samtidigt, at der nok går et stykke tid, før Dibs' egne database-folk i lighed med resten af Dibs' it-afdeling får ferie.
Det skyldes, at Dibs' tekniske personale stadig arbejder døgnet rundt i toholds-skift på at kortlægge de nøjagtige årsager til nedbruddet.
Læs også:
Vrede netbutikker kræver konsekevens af Dibs-nedbrud