Da Lenovo for nylig holdt sin europæiske partnerkonference i Berlin, blev der også delt priser ud til en række partnere fra EMEA-regionen (Europa, Mellemøsten og Afrika).
Blandt partnerne, der modtog priser i Berlin, var danske Atea, som modtog sin pris for Outstanding Contribution of the Year.
Atea er den største it-forhandler i Danmark, og selskabet er vokset markant de seneste mange år og har "vist stort engagement over for Lenovo."
"I Danmark er vi meget glade for det fremragende samarbejde, vi har med vores kanal. Det er selvfølgelig en fornøjelse, når en dansk partner kan vinde så fornem en pris i konkurrence med andre store udenlandske partnere," udtaler Peter Juul Jørgensen, administrerende direktør, Lenovo Danmark.
Også den danske Atea-direktør Claus Hougesen meget tilfreds med at blive prist for sit Lenovo-salg:
"Atea har i mange år haft et tæt samarbejde med Lenovo, og vi er glade for at begge selskaber er vokset mere end markedet i år 2011," udtaler Claus Hougesen, administrerende direktør, Atea.
Mersalg for milliarder
Værterne for Lenovos konference var den forholdsvis nyansatte Yang Yuanqing, administrerende direktør og formand for Lenovo og Gianfranco Lanci, som er Lenovos EMEA-chef og Senior Vice President for Lenovo Group.
Arrangementet handlede først og fremmest om, at:
• Præsentere Lenovos globale strategi, og hvordan virksomheden vil gennemføre denne i EMEA for at nå sit mål om at blive nummer et på verdensplan
• Styrke forholdet yderligere mellem partnere og Lenovo som et led i at nå virksomhedens mål om at blive nummer tre i EMEA senest år 2013.
For at nå de to ovenstående mål skal Lenovo inden udløbet af marts næste år pumpe yderligere salg ud i kanalen til en værdi af knap seks milliarder kroner.
• Endelig handlede konferencen om at styrke forholdet mellem forhandlere og Lenovo, samtidig med at virksomheden går ind på forbrugermarkedet på tværs af Europa. At Lenovo er populær illustreres af, at selskabet for tiden får 700 nye forhandlere om måneden.