Berlin: På sin årlige EMEA Channel Conference erklærede den kinesiske pc-leverandør Lenovo frejdigt, at den vil øge salgsvolumen i kanalen med milliarder af kroner.
For at nå sit mål om at blive en af de tre største pc-leverandører i EMEA (Europa, Mellemøsten og Afrika) og den største på verdensplan skal Lenovo alene i år pumpe yderligere salg ud i kanalen til en værdi af knap seks milliarder kroner.
Målet om at blive verdens største skal nås inden udløbet af Lenovos regnskabsår i marts 2013, erklærer selskabets administrerende direktør og formand for bestyrelsen Yuanqing Yang.
Ved et pressemøde på konferencen i et solbeskinnet Berlin sagde Lenovos Gianfranco Lanci, EMEA præsident og senior vicepræsident blandt andet:
"De fleste af vores konkurrenter kæmper hårdt for at nå deres mål, mens vi de sidste to år har været den hurtigst voksende virksomhed i pc-branchen."
Partnerne er afgørende
Gianfranco Lanci gav de mange partnere og det tætte samarbejde med partnerne i kanalen æren for Lenovos succes, inden han gav ordet til Vincent Fauquenot der er Lenovos products and channels vicepræsident i EMEA.
"Vi er overbevist om, at kvaliteten af vores produkter sammen med de salgs- og incentive-programmer vi sætter i værk betyder, at vi når vores mål," siger Vincent Fauquenot, som gerne erkender, at selskabets ambitioner er "ret høje".
Lenovo har nået og passeret adskillige milepæle den senere tid:
* De sidste 10 kvartaler har Lenovo været den hurtigst voksende pc-leverandør i verden.
* Selskabet er verdens næststørste pc-leverandør.
* De seneste 12 kvartaler er Lenovo vokset mere end markedet.
"Dertil kommer, at vi nu, to år før planlagt, har en andel af verdensmarkedet for pc'er på 13 procent," siger Vincent Fauquenot.
I regnskabsåret 2011/12 omsatte Lenovo for næsten 180 milliarder kroner.