Kunderne ringede i jævnt tempo til Sindal-forhandleren Høj Data tirsdag, da Skyline lukkede selskabets bredbånd ned. Kunderne ville lige at sikre sig, at de blev flyttet til andre udbydere. Sindal-forhandleren har nemlig solgt rigtig mange Skyline-abonnementer.
Direktør Tommy Høj lægger da heller ikke skjul på, at han er ked af, at Skyline er gået konkurs. For ham har det nemlig været en rigtig god forretning at sælge selskabets bredbåndsabonnementer.
"Da det gik godt, var det da 10.000 kroner hver måned vi fik, for bare at sælge abonnementer," fortæller han og fortsætter:
"Men det nytter jo ikke at græde snot. Nu må vi jo så hjælpe vores kunder over til andre udbydere. Sådan lidt galgenhumoristisk, kan man sige, at vi nu kan sælge til de samme kunder to gange."
Faktum er dog, at Tommy Høj står med en række kunder, som han i dag ikke kan tilbyde en tilfredsstillende bredbåndsløsning til.
"Vi har ikke rigtig noget alternativ. Vi har net-1, men det erstatter ikke Skyline. Der er ikke nogen lignende produkter," siger Tommy Høj, som fortæller at det især er sommerhusejere og landmænd, som han har solgt Skyline-abonnementer til.
Netop fordi der ikke er noget reelt alternativ til Skyline i tyndtbefolkede områder som Nordjylland, er Tommy Høj ked af, at Skyline er gået ud af markedet.
"Nu må vi jo arbejde med de skud, vi har til rådighed. Vi kan sælge Net-1 og dansk net, som tilbyder en ADSL-løsning. Men jeg havde nu gerne set , at der var nogen, der havde købt Skyline, så vi kunne køre videre. Men det er jo nok en forældet teknologi," sukker Tommy Høj.
Læs videre: