HP har valgt at deres nyeste forbruger-pc også skal lanceres til erhverv.
Begrundelsen for at lade selskabets forbruger-pc gøre indtog på erhvervsmarkedet er, at medarbejderne i højere grad stiller de samme krav til deres arbejds-pc som til hjemme-pc'en.
I disse tider er det i høj grad design og mobilitet, der er i højsædet.
"Vi bruger ikke vores DVD-drev til noget. Derfor dropper vi det og vælger en helt tynd pc i stedet," siger HPs markedschef Mogens Balle.
Tirsdag holdt HP lancering af den nyeste linje af pc'er til forbrugermarkedet i Danmark.
Linjen hedder Spectre og henvender sig til den design-kræsne forbruger. Pc'erne lander hos retailforhandlerne den 15. juni.
Men efter sommerferien lanceres Spectre som erhvervsmodel. Den eneste forskel bliver, at erhvervsmodellen leveres med Windows 7 Professional.
Forbrugermodellerne forhandles hovedsageligt af de store retailkæder, mens den kommende erhvervsmodel skal forhandles gennem blandt andet HP-partnere.
De nærmere omstændigheder omkring forhandlerkanalen i forhold til erhvervsmodellen er dog endnu ikke fastlagt.