Det sled på bundlinjen at flytte både Despec Danmark og Despec Nordic til nye adresser sidste år.
Men i et vanskeligt marked kan det på et tidspunkt blive nødvendigt at tænke i udvidelsesmuligheder, mener Michael Voll, der er direktør i distributørvirksomheden Despec.
"Vi har udvidet og suppleret vores sortiment med nye varemærker og et dybere sortiment. Det er et skridt, vi gerne har villet tage et stykke tid, men vi har været nødt til at vente, til vi havde et kapacitetsapparat, der kunne håndtere det. Det har vi så fået nu," siger han med henvisning til, at Despec sidste år flyttede fra Hørsholm til sin nye adresse i Lynge.
Suppliesdistributøren har både udvidet med nye brands og nye varegrupper. Printere og batterier er eksempelvis blevet en del af forretningen.
Ifølge direktøren er markedet stadig vanskeligt i krisens efterdønninger, og nytænkning er derfor ikke nok i sig selv. Der skal også arbejdes hårdt for sagen.
"Man skal stå tidligt op og være klar og vågen. De virksomheder, for hvem det går godt i dag, arbejder hårdt for det og er dygtige. Det er det positive, der er kommet ud af krisen," siger han.
Hos Despec valgte Michael Voll at benytte 2011 til den udvidelse, virksomheden behøvede for at komme videre. Men han peger på, at der mange steder stadig kun bliver taget kortsigtede beslutninger.
"Jeg møder mange forretningsfolk, der kun kan stave til et kvartal ad gangen, og mange steder er strategi blevet noget, man lægger for tre måneder ad gangen," siger han.
Michael Voll håber på at høste frugterne fra 2011-investeringerne både på den korte og den lange bane. Indtil videre er han godt tilfreds med, hvordan 2012 udvikler sig, og Despec er efter ifølge direktøren kommet godt ud af årets første kvartal.
"Jeg er ikke dygtigere til at spå om fremtiden end alle andre, men indtil videre kan jeg sige, at vi følger vores forretningsplan og er fortrøstningsfulde på trods af markedets omstændigheder," siger han.