Artikel top billede

General Motors dropper annoncer på Facebook

Bilgiganten General Motors mener at annoncer på Facebook er spild af penge.

General Motors (GM) vil ikke længere bruge penge på betalte annoncer på Facebook. Det bekræfter bilgiganten overfor Wall Street Journal. GM er en af de største annoncører i USA og beslutningen har stor symbolsk værdi. Det kan kaste en skygge over Facebook-børsnoteringen om få dage.

Facebook forsøger netop at overbevise sine kommende aktionærer om, at selskabet har en fungerende forretningsmodel baseret på annoncer.

Ifølge avisen har GM brugt omkring 40 mio. dollar på Facebook-markedsføring, men kun 10 mio. dollar er brugt på betalte Facebook-annoncer. Det er disse annoncer, som ifølge GM er spild af penge.

Resten af pengene er brugt til at producere indhold og kampagnesider til Facebook, og disse aktiviteter skal fortsætte. Men Facebook tjener ikke en krone på dette. Pengene går i stedet til eksterne bureauer, der er specialiseret i markedsføring på sociale netværk.

Det gælder blandt andet GM's egen side på Facebook. Det sociale netværk har forsøgt at overbevise virksomheder om, at de skal droppe deres hjemmesider og flytte indholdet over på Facebook i stedet. Det er gratis at oprette en Facebook-side, så det skaffer ikke umiddelbart penge i kassen for selskabet.

GM's udmelding kommer på et meget uheldigt tidspunkt for Facebook, som sandsynligvis får sin børsintroduktion allerede på fredag.

Ifølge Business Insider er der meget lave klik-rater for Facebook-annoncer. De ligger kun på en tiendedel i forhold til Google-annoncer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere