Fremover vil nogle af Dells erhvervskunder blive stillet direkte videre til USA fra Dells kundesupport i Bangalore, Indien-
Omstillingen vil ske, fordi Dell har har modtaget en række klager fra kunder, der er utilfredse med serviceniveauet i den indiske afdeling. Derfor flyttes opgaverne nu tilbage til USA.
Ikke tilfredssstillende support
- Kunderne synes ikke helt, at de fik en tilfredsstillende support, siger Jon Weisblatt, som er talsmand for Dell.
Han vil dog ikke komme nærmere ind på, præcis hvad kunderne klagede over.
Dell har ligesom en del andre virksomheder outsourcet deres kundeservice til Indien, hvor lønningerne er lavere.
Omstillingen kommer ifølge Jon Weisblatt ikke til at betyde tab af arbejdspladser i Bangalore, i det kundeservice-centrene i både USA og Indien vil udvide som følge af selskabets vækst.
Forrester Research forudser, at 3,3 millioner jobs i den amerikanske service-sektor vil flytte til lande med lavere lønninger i løbet af de næste 15 år.
Det er lande som Indien, Malaysia, Kina og Filippinerne, der tiltrækker arbejdspladserne.