Dell flytter kundeservice tilbage til USA

Efter at have modtaget klager flytter Dell en del af sin erhvervssupport tilbage til USA efter for kort tid siden at have flyttet den til Indien. Kunderne har især klager over serviceniveauet i selskabets indiske kundeservice i Bangalore, Indien.

Fremover vil nogle af Dells erhvervskunder blive stillet direkte videre til USA fra Dells kundesupport i Bangalore, Indien-

Omstillingen vil ske, fordi Dell har har modtaget en række klager fra kunder, der er utilfredse med serviceniveauet i den indiske afdeling. Derfor flyttes opgaverne nu tilbage til USA.

Ikke tilfredssstillende support

- Kunderne synes ikke helt, at de fik en tilfredsstillende support, siger Jon Weisblatt, som er talsmand for Dell.

Han vil dog ikke komme nærmere ind på, præcis hvad kunderne klagede over.

Dell har ligesom en del andre virksomheder outsourcet deres kundeservice til Indien, hvor lønningerne er lavere.

Omstillingen kommer ifølge Jon Weisblatt ikke til at betyde tab af arbejdspladser i Bangalore, i det kundeservice-centrene i både USA og Indien vil udvide som følge af selskabets vækst.

Forrester Research forudser, at 3,3 millioner jobs i den amerikanske service-sektor vil flytte til lande med lavere lønninger i løbet af de næste 15 år.

Det er lande som Indien, Malaysia, Kina og Filippinerne, der tiltrækker arbejdspladserne.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere