Berlin - Den japanske printerproducent Brother lægger sig i selen for at komme tilbage på vækst-kurs.
Printermodeller rettet mod corporate-markedet og en ny åben API-løsning er sammen med cloud-løsninger blandt de våben producenten vil tage i brug, for at nå målene fortæller Brothers topchef Terry Koike ved en stor presseevent i Berlin.
Mens forsikringen lyder, at Brother vil bevare deres gode forhold til de forhandlere, som i dag hjælper producenten ud på SMB-markedet, så betyder den nye strategi, hvor Brother også vil ind på løsningsmarkedet, at producenten er ude efter nye forhandlertyper.
"Vi har allerede diskret over de sidste tre år forsøgt at øge vores tilstedeværelse hos nogle af de større corporate-forhandlere, fordi vi vidste, at vi skulle til at gå i denne retning. VI kommer også til at fokusere mere på systemhuse. Men jeg vil godt understrege, at det ikke betyder at vi vil lade vores nuværende forhandlere i stikken," siger Chris Marshall, der er chef for Brothers Print og løsningsafdeling i Europa.
Milliarder af yen
Brother vil med de nye tiltag øge den årlige omsætning fra 492 milliarder yen sidste år til 750 milliarder yen i 2015.
Centrale tiltag blive nye printerserier rettet mod corporate kunder.
Brother vil også lave løsninger blandt andet med åbne API-interface til printerne, så kunder og forhandlere kan integrere printerne ind i egne løsninger.
Samtidig kommer Brother også med egne softwareløsninger, der er målrettet mod det SMB-marked, hvor Brother er stærke i dag.
"Vi kommer til at bruge vores styrke i SMB-markedet til at bane vores vej ind på corporate-markedet," siger den europæiske printchef Chris Marshall.
Sammen med løsninger vil Brother også lancere print og service-løsninger i skyen.
"Vi skal tranformere os fra at være et hardwarefirme til også at blive et løsnings og service-firma," siger topchefen Terry Koike.