Læs også:
Fiber-boss: Derfor køber vi konkurrent.
TDC i fiberkrig: Elselskaberne er dobbeltmoralske.
27.000 husstande har meldt sig under Waoos faner det sidste halve år.
Det vækker glæde hos Waoo, der, udover at skaffe nye kunder i hus, har været travlt optaget af at effektivisere virksomheden.
Samlet set er Waoo nu oppe på at have tegnet mere end 400.000 abonnementer.
"Vi er meget stolte over, at vi har rundet 400.000 abonnementer. Vi har formået både at vækste og forbedre indtjeningen samtidig," lyder det fra Waoos direktør, Anders Christjansen.
Han ønsker ikke at udtale sig om, hvor store forskelle der er på evnen hos de 14 elselskaber, der står bag Waoo, til at skaffe nye kunder i hus.
Men han bedyrer, at Waoo oplever kundetilgang over hele landet.
Nu skal produktområdet forbedres
De 400.000 abonnementer er fordelt på 212.000 husstande.
Mens samtlige husstande har købt fiberbredbånd, er det kun cirka halvdelen, det vil sige omkring 100.000, der har valgt at købe et tv-abonnement hos Waoo.
Direktøren afviser, at tv-tallet er skuffende.
"Vi har kørt en strategi, hvor det første år har handlet om at strømline organisationen. Nu skal vi til at forbedre produktområdet," siger direktøren og fortsætter:
"Vi vil selvfølgelig fortsat have meget fokus på fiberbredbånd, hvor vi har fået ændret spillereglerne ved at få introduceret en hastighedsgaranti. Vi vil også gerne ændre på spillereglerne på tv-området," siger direktøren, som dog ikke ønsker at gå nærmere i detaljer med planerne.
"Men vi kommer i 2012 med tre større tiltag, der vil forbedre vores konkurrencedygtighed på tv-området," lover han.
Waoo blev dannet i 2010 ved en sammenlægning af Profiber, Smile Content og Dansk Bredbånd og fungerer som et fælles produkt- og markedsføringsselskab for de 14 fiberselskaber, der ejer sammenslutningen.