En australsk kunstnergruppe har skabt den ultimative Apple-fanboy gadget. Apple-perfumen.
Men når man hiver låget af sin Apple-perfume, er det hverken kropsduften af afdøde Steve Jobs eller duften af Apple-hovedkvarteret i Californien, der spreder sig i rummet.
Det er derimod den samme duft, som Apple-kunder oplever, når de for første gang fjerner emballagen fra deres nyindkøbte computer, skriver Macworld.com.
Perfumen er produceret, men den kommer næppe i handlen.
Gruppen "Greatest Hits" fortæller om deres duft:
"Rigtige Apple-fans vil helt sikkert kunne genkende duften. Duften indkapsler lugten af plastikfolie, der omfavner pakken, og tryksværten fra papkassen. Duften af papir og plastikelemeter inden i kassen og selvfølgelig den bærbare aluminumcomputer direkte fra fabrikken i Kina."
Fabrikanten har derfor ikke brugt traditionelle ingredienser som blomster og blade men lim, plastik, gummi og papir.
Kunstnergruppen har fået hjælp af firmaet AirAroma til at lave en egentlig duft. Duften vil blive spredt ud i rummet, når der er fernisering i Melbourne.
Et andet komisk syn på fascinationen af Apples indpakning kan man se i serien "Unboxing Porn".