Københavnske Composite Netsystems har brugt det seneste år på at blive en rendyrket udvikler af software til styring af indhold på internettet - såkaldt CMS.
Salget og implementeringen af selskabets software er udskilt til partnere, og dermed mener administrerende direktør Oskar Lauritzen, at vejen er banet for en fordoblet vækst.
- Nu har vi strømlinet virksomheden, så vi ikke skal bruge ekstra ressourcer på interne ting og kan rulle partnernettet ud. Det skulle så gerne sprede sig som ringe i vandet, og det er målet at fordoble omsætningen i år, siger han.
Bliver målet en realitet lander omsætningen i omegnen af otte millioner kroner i indeværende regnskabsår.
Udbygget partner-platform
Composite afsluttede sit fjerde regnskabsår med udgangen af september og fik et beskedent overskud på et par hundrede tusinde kroner ud af en svagt voksende omsætning på over fire millioner kroner. Året før var regnskabstallene groft set identiske.
Det netværk af partnere, der skal bidrage til at nå omsætningsmålet, er det seneste år udvidet med fire-fem stykker, og Composite er nu repræsenteret i Danmark, Norge og Sverige.
- Vi har platformen, og vi er ikke ude med lys og lygte efter nye partnere i samme stil som tidligere. Det er vores plan at vokse stille, roligt og kontrolleret med de kunder og licenser, der nu kommer ind, siger Oskar Lauritzen.
I løbet af det forgangne år fik Composite et kapitalindskud på et en-cifret millionbeløb fra medstifteren af Ahead, Rasmus Aaen Madsen. Pengene var blandt andet øremærket til at forstærke salgsiden.
Satser på e-læring
Med den nye status som rendyrket softwarehus mener Oskar Lauritzen samtidig, det er tid at satse på andet end klassiske CMS-løsninger til intranet og internet, hvis distancen skal stås i forhold til konkurrenterne.
Et af de områder Composite Netsystems ser muligheder indenfor er CMS-software i forbindelse med virksomheders brug af e-læring. Selskabet har allerede en rækek kunder på den front i form af blandt andre Europæiske Rejseforsikring og ISS.
- Mange virksomheder bruger e-læring mere og mere især i forbindelse med produkt- og salgstræning. I den forbindelse skal vi tilbyde en værkstøjskasse, som understøtter processer i e-læring via hjemmesiderne, siger direktøren.
Han vurderer, at en cirka en tredjedel af Composites omsætning i indeværende år vil komme fra CMS-software licenser i forbindelse med e-læringsprojekter.