En sværm af såkaldte likejacking-kampagner har trukket tusindevis af nysgerrige danskere rundt ved næsen gennem påsken.
Paradise Hotel, Big Brother og X-Factor har været nogle af de honningkrukker, der er blevet brugt som madding til at fange opmærksomhed og klik fra brugerne.
Der er blandt andet blevet brugt titler som "Big Brother Amanda i bad","Paradise Hotel 2012 - Julian Styrter på Skiferie" og "X-Factor deltager falder ned fra scenen!".
Og rigtig mange er faldet for fristelsen og har klikket.
50.000 har kigget
"Flere end 50.000 danske Facebook-brugere er blevet lokket af likejacking-kampagner," lyder det fra Peter Kruse fra sikkerhedsfirmaet CSIS.
"Flere af disse fupsider har allerede modtaget flere tusinde 'synes godt om'."
Det, de forskellige opslag har til fælles, er, at de flytter brugeren væk fra Facebook og over på andre websider.
For at se indholdet skal man samtidig dele det med andre, og det er præcist sådan, at fidusen bliver lukrativ for personerne bag.
Jo flere, der hopper på limpinden, jo bedre.
Formålet er nemlig, at bagmanden scorer penge på besøgende, som ser de reklamer, der er på fup-websiderne.
Der er ifølge CSIS ikke en risiko ved at besøges siderne, men Likejacking beskrives som er en moderne form for spam pakket ind i Facebooks univers.