Både privatpersoners og virksomheders digitale liv er i dag spredt ud over et væld af forskellige sociale medier.
Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn og Pinterest - ja, man bliver næsten svimmel ved bare at huske navnene på dem alle.
Men hvordan får vi overblik over alle medierne på én gang?
Det er der en række forskellige tjenester, der kan hjælpe med.
Søg i alle dine netværk
Senest har den franske iværksætter-virksomhed Jolicloud lanceret tjenesten Jolicloud Me, der samler alle de billeder, dokumenter, videoklip og andre filer, som du har delt på nettet.
Det kan eksempelvis være billeder, du har postet på Facebook og Flickr, eller dokumenter, som du har gemt på Google Docs.
Uanset hvor du har gemt dem, giver Jolicloud Me lynhurtig adgang til det hele via en let og overskuelig brugerflade, der også indeholder en søgefunktion, som eksempelvis gør det muligt for dig at finde billeder og andre filer, der er blevet gemt for flere år siden.
Jolicloud Me er dog endnu kun tilgængelig i en såkaldt "lukket beta-udgave", og det er derfor nødvendigt, at du skriver dig på en venteliste, hvis du ønsker at få adgang til tjenesten allerede nu.
Administrer alle dine netværk
Men hvor Jolicloud fokuserer på at holde styr på de ting, som du har allerede lagt ud i på diverse sociale medier, findes der andre tjenester, der gør det let at dele ting på de mange forskellige medier, du er aktiv på.
Et eksempel på sådan en tjeneste er Hootsuite, som er et af vores favorit-værktøjer til at administrere sociale medier med.
Med Hootsuite kan du opdatere alle dine forskellige sociale netværk på én gang.
Desuden giver Hootsuite dig mulighed for at time dine opdateringer, så de først bliver bragt på forudbestemte tidspunkter.
Hootsuite er også et fanastisk værktøj til at overvåge, hvordan din virksomhed bliver omtalt på sociale medier.
Du kan eksempelvis skræddersy særlige nyhedsstrømme, hvor du kun får Twitter-opdateringer, hvor din virksomheds navn eller internet-adresse bliver nævnt.
Hootsuite findes som web-app på Hootsuite.com og som en traditionel app til Android, iPhone og iPad.
Lav en buffer med opdateringer
En tredje mulighed er tjenesten BufferApp, der både virker med Twitter og Facebook.
Ligesom med Hootsuite kan du med BufferApp time dine opdateringer på Twitter og Facebook.
Det gør du ved at skrive en række opdateringer ind i BufferApps beskedfelt. Herefter kan du vælge at fordele opdateringerne ud over et tidsrum. Det kan være hen over en enkelt dag eller måske en hel uge.
På den måde slipper du for hele tiden at skulle logge ind på din virksomheds Facebook og Twitter-konto, men kan i stedet bruge din tid på andre og vigtigere arbejdsopgaver.
Læs også:
Sådan kan din virksomhed blive hip med Instagram