Infrastruktur- og servicesforhandleren Datacompagniet afleverer endnu et pænt regnskab med et overskud på lige godt en million kroner før skat. Omsætningen er ikke oplyst.
Resultatet danner ifølge direktør og medejer Jesper Deleuran et godt udgangspunkt for yderligere vækst i forretningen, som de senere år har transformeret sig fra traditionelt salg af hardware og software til også at omfatte services og konsulentydelser. Men forudsætningen for vækst er dog en udvidelse af medarbejderstaben, fortæller Jesper Deleuran.
"Målet for i år er, at vi minimum når det samme resultat som i 2011. Jeg er lidt konservativ, fordi det afhænger af, om vi får de rigtige folk ansat. Udfordringen er, at vi skal vækste på medarbejdersiden, hvor vi mangler salgsfolk og konsulenter til at udvikle de projekter, som vi kan støve op. Men jeg ser meget gerne, at vi er mandet op til mindst 16 ansatte ved udgangen af i år," siger han.
Datacompagniet købte i november sidste år hosting- og servicedelen ud af ITgration, hvilket ifølge Jesper Deleuran har vist sig at passe rigtig godt ind i det eksisterende servicekoncept, hvor kunderne på abonnementbasis får en tilpasset og skalerbar løsning på deres it-drift.
"Det har fungeret så godt, at nogle kunder var lidt skeptiske, fordi vores tilbud lød næsten for godt til at være sandt," siger Jesper Deleuran, som af samme grund har oprustet marketing og kommunikation for at fastholde kundernes tillid og loyalitet.
På produktsiden baserer Datacompagniet sig på en kerne af Microsoft, HP, Citrix og VMware. På kundesiden retter man sig mod SMB-virksomheder.
"Vores koncept rammer perfekt ind i segmentet fra 5 til 50 brugere. Grundet vores historik har vi både større koncerner og enkeltmandsvirksomheder i vores portefølje," siger Jesper Deleuran.