Læs også:
Ny tele-trend vender op og ned på TDC's forretning
Kunder på SKI-aftalen 02.08, der har valgt TDC, er godt og grundigt sure.
For det første føler nogle kunder sig direkte "røvrendt," fordi TDC pludselig har sat hastigheden ned.
Men nu er opstået endnu et problem, som får kunderne op i det røde felt: Der er store problemer med TDC's fakturaer.
Det erfarer Computerworld.
"Det kan jeg godt bekræfte. TDC har seriøse problemer med deres fakturering af kunder," fortæller seniorkonsulent Jesper Haumann fra rådgivningsfirmaet Netplan.
Helt gal med priserne
Den væsentligste udfordring er, i følge Jesper Haumann, at TDC i lang tid ikke har været i stand til at fakturere kunder korrekt i henhold til aftalen.
"Det betyder, man hos TDC har anvendt de gamle takster og rabatter fra den forrige SKI-aftale. TDC er derfor ude i at skulle tilbagebetale manglende rabat til samtlige SKI-kunder," fortæller Jesper Haumann.
For den er helt gal med fakturerne.
Flere konsekvenser
"De fakturaer som kunder modtager er komplet umulige at gennemskue for de fleste kunder - da der er uoverensstemmelse mellem ydelser på SKI-aftalen og fakturatekst på fakturaen," forklarer Netplan-konsulenten.
Konsekvensen for de mange SKI-kunder på aftalen er ifølge Jesper Haumann, "at kunderne ikke kan følge op på aftalen og forbruget og blot betaler fakturaen uden mulighed for at kontrollere for fejl."
"Tilbagebetaling af manglende rabat er samtidig behæftet med stor usikkerhed - dels for TDC at opgøre - men også for kunden efterfølgende at kontrollere," siger han.
Samtidig giver det store kvaler for mange kunder, da man har svært at opgøre og effektuere besparelser - herunder hvad den budgetmæssige konsekvens er for den enkelte institution.
Læs kommentar fra TDC senere her på Computerworld.dk.
Læs også: