(Opdateret) I dag åbner musiktjenesten Sportify i Tyskland. Dermed er den svensk stiftede musikstreaming-tjeneste for alvor på vej til verdensomspændende succes.
Selskabet oplyser, at Spotify nu har mere end 10 millioner aktive brugere og mere end 3 millioner betalende abonnenter på tværs af Europa og USA. Tyskland bliver det 13. marked for tjenesten, der i gennemsnit har 20 procent betalende abonnenter, mens resten er gratister.
Det er et halvt år siden, at Spotify gik i land i Danmark. Selskabet ønsker ikke at oplyse, hvor mange brugere, der er kommet til herhjemme, men alligevel hævder man, at Spotify allerede har vokset sig større end konkurrenterne TDC Play og Wimp.
"Lanceringen af Spotify i Danmark har langt oversteget vores forventninger - både i forhold til den modtagelse, vi har fået, og det antal brugere, der har tilmeldt sig tjenesten. Spotifys lancering i Danmark er faktisk en af de bedste. Hvis man tager landets størrelse i betragtning, har vi fået mange abonnenter på ret kort tid, og det betyder faktisk, at Spotify nu er den største abonnementstjeneste for musik i Danmark," siger Sofie Grant, der er nordisk PR-dame for Spotify.
Opdatering: TDC oplyser, at TDC Play har "mere end" 300.000 aktive brugere.