Læs også:
Tele-rådgiver om boil-brok: Hvad har TDC gang i?.
Lav hastighed: DTU-chef føler sig "røvrendt" af TDC.
Efter mobil-ballade: DTU overvejer helt at droppe SKI
Flere offentlige kunder er blevet sure over, at TDC i forbindelse med en ny SKI-aftale har nedsat datahastigheden.
Kunderne følger simpelthen ikke, at de er blevet ordentligt informeret.
En telefoni-chef fra DTU følger sig direkte "røvrendt".
Hos TDC beklager man, at kunderne oplever, at de har fået dårlig rådgivning.
Underdirektør Kathrine Forsberg fra TDC Erhverv understreger dog, at TDC har indgået en aftale med SKI, "som vi lever fuldt op til".
"Vi har leveret alle de oplysninger, som SKI bad om," siger hun.
Samtidig slår hun fast, at SKI-aftalen for kunderne er virkelig god sammenlignet med markedet.
"Det er en super aftale. Og det er det, der står tilbage."
"Når det er sagt, så vil vi se på vores kunderådgivning," fortæller dog også.
"For når kunderne føler, at den ikke har været i orden, så skal vi gøre det bedre," lover Kathrine Forsberg.
SKI: Uhensigtsmæssig produktudvikling
Hos SKI, der altså står bag aftalen, fortæller kunde- og kommunikationsdirektør Jan Michelsen, at indkøbscentralen løbende har været i dialog med TDC, efter den blev gjort opmærksom på, at TDC har meddelt en mindre kreds af SKI-kunder, at datahastigheden på deres mobilabonnement bliver nedsat.
"Vi oplever TDC's nedsættelse af datahastigheden som en uhensigtsmæssig form for "produktudvikling", hvilket vi også har gjort TDC opmærksom på gentagne gange."
"Juridisk er der dog intet til hinder for, at TDC vælger at nedsætte hastigheden," udtaler Jan Michelsen og i samme omgang.
Han henviser til, at SKI's mål med aftalen er, at sikre at alle SKI's kunder kan få et billigt mobilabonnement med tilhørende datakommunikation, uanset hvor i landet de befinder sig.
"Det, mener vi også, er lykkedes. Men det er da ærgerligt, at TDC vælger at nedsætte datahastigheden," udtaler Jan Michelsen.
Desuden henviser han til, at de faktiske opnåede mobiltrafikdatahastigheder i høj grad afhænger af leverandørernes dækning i et bestemt område, og at SKI derfor valgte ikke at sætte krav her, da det ville have betydet, at leverandørerne ikke ville kunne tilbyde et produkt til alle SKI's kunder.
Men også SKI-direktøren peger på, at det i sidste ende faktisk er en god aftale for kunderne.
"Det er dog værd at bemærke, at selv med TDC's tillægspris for at opnå højere hastighed, så er der stadig tale om en meget favorabel aftale," slutter Jan Michelsen.
Læs også:
Tele-rådgiver om boil-brok: Hvad har TDC gang i?.