Læs også:
Dette mobil-mærke solgte bedst i hele verden i 2011
Her skal slaget stå mellem verdens store telefirmaer
Europæerne har trods eurokrisen både penge og lyst til at købe smartphones, hvilket får stadig flere telefon-producenter at rette blikket mod vores del af verden.
Nu skriver Financial Times, at den japanske elektronik-gigant Panasonic har sat sig et mål om at sælge halvanden million smartphones i Europa i løbet af et enkelt år.
Fujitsu - et andet japansk firma - har allerede indledt et erobringstogt på det europæiske marked, og sydkoreanske virksomheder Samsung og LG har ligeledes set mulighederne i at sælge telefoner i denne del af verden.
Her er Panasonic-planen
Panasonic har faktisk tidligere været til stede med smartphones i Europa og vender nu tilbage, fordi der er vækst på markedet, skriver Financial Times.
Ifølge avisen vil japanerne bruge næste uges Mobile World Congress som løftestang for den nye mission.
Konkret vil selskabet lancere en tynd smartphone, der kan tåle vand. Den bærer navnet Eluga og kører Android. Den vil efter sigende spille sammen med Panasonis fjernsyn på forskellige måder.
Panasonic Europa-målsætning lyder på halvanden millioner enheder i der næste finansår, mens det globale mål er 15 millioner solgte telefoner i 2015.
Til sammenligning solgte eksempelvis Apple 93 millioner iPhones i 2011 på verdensplan.
Læs også: