Læs også:
1,2 millioner danske hjem ramt af stort nedbrud
Danske tv-seere redder TDC-regnskab
Flimmer på tv-skærmen søndag aften i bedste sendetid er ikke populært.
Flere tusinde københavnske YouSee-kunder kunne i går skyde en hvid pil efter at se blandt andet Champions League-håndbold-kampen mellem AG København og Partizan Beograd samt filmene The Notebook og Yes Man.
For en netværksfejl på YouSees central på Borups Alle i København var skyld i, at kundernes tv-apparater var nede i minimum to timer søndag mellem 21 og 23, hvilket forårsagede flimmer på de københavnske tv-apparater.
Nede i flere timer
"Mindst 10.000 har været ramt af nedbruddet, og det tal er nok meget lavt sat. Vi skal naturligvis beklage forstyrrelserne," forklarer pressechef Lasse Bastkjær Jensen hos YouSee-ejeren TDC.
Han fortæller, at ikke alle københavnske YouSee-kunder oplevede flimmer eller sorte skærme, da mange i hovedstaden får deres signal fra en central i Taastrup.
Men han erkender også, at TDC endnu ikke har det samlede overblik over skadens omfang.
Fortørnelse på Facebook
På YouSees Facebookprofil lægger kunderne ikke fingrene imellem, når det kommer til at sige deres ærlige mening om tv- leverandøren.
Vreden skyldes ganske givet, at YouSee for nyligt var ude i et andet kæmpe-nedbrud, hvilket også skyldtes en netværksfejl på centralen på Borups Alle.
"Fandme latterligt, at vi skal betale fuldpris for, at vores tv-signal hele tiden ryger!!!! Har aldrig oplevet noget ligende!!!!! Og nu sad man lige og så noget, hvor billedet så fryser, samtidig med at det hakker i lyden. Og da det så endelig vender tilbage til normal slutter programmet!!!!!!!!" lyder skudsmålet fra én blandt flere hundrede rasende kunder.
Flere af Facebook-brugerne raser samtidig over manglende internet og opdatering af YouSees tekniske support. Mange kunder truer også med at skifte tv-udbyder.
Du ser ikke-gruppen
I kølvandet på nedbruddet har en enkelt Facebook-bruger oprettet Facebook-gruppen "You-dont-see", hvor der bliver truet med telefonstorm mod TDC's tv-distributør.
Samtidig svarer YouSees kundeservice ikke på de mange vrede udbrud på selskabets Facebook-side, udover enkelte, generelle driftsinformationer, der i løbet af aftenen fortæller, at "fejlen er rettet inden for 1 timer".
YouSees Facebook-side skulle ifølge selskabet ellers bruges som support til brugerne i den slags situationer.
"Ja, det er jo kedeligt, at der ikke er nogen, der har svaret kunderne," siger Lasse Bastkjær Jensen, som endnu ikke selv har været inde og kigge på Facebook-siden.
Han fortæller samtidig, at TDC/YouSee endnu ikke har besluttet, om kunderne skal have kompensation for nedbruddene.
For blot få måneder siden fortalte TDC's administrerende direktør Henrik Poulsen, at netop YouSee var en af årsagerne til, at TDC kunne notere et plus i sit kvartalregnskab.
Læs også: