Artikel top billede

Planlæg dit liv med denne lækre og hippe app

Wunderkit er et lækkert og enkelt samarbejdsværktøj. Se her, om det også kan skabe mere orden i din arbejdsdag.

Wunderkit er et helt nyt og lækkert samarbejdsværktøj, der er importeret direkte fra det hippe Berlin.

Her hører den unge iværksætter-virksomhed 6Wunderkinder hjemme.

De seks berlinske vidunderbørn har tidligere haft succes med det gratis huskeliste-program Wunderlist, og nu forsøger virksomheden således at udbygge succesen med Wunderkit.

En app der skal gøre det lettere at organisere alt det arbejde, som du udfører i samarbejde med andre.

Wunderlist var, hvis vi skal tro berliner-iværksætterne, blot en gratis smagsprøve, mens Wunderkit er den egentlige hovedret.

Ligner Wunderlist

Mange af os, der tidligere har brugt Wunderlist, har derfor også haft høje forventninger til app'ens nye storebror

Her på redaktionen har vi haft adgang til programmet i et par uger, og hvis du ligesom os kender Wunderlist, vil du hurtigt føle dig fortrolig med Wunderkits univers.

I Wunderkit er alle dine projekter og arbejdsopgaver organiseret i workspaces, der er en slags arbejdsmapper.

Alle workspaces er symboliseret ved et ikon i menuen i venstre side af skærmen. Og du kan eksempelvis oprette et workspace til dit lokale fodboldhold eller til et projekt i forbindelse med dit arbejde eller studie.

Uddeleger arbejdsopgaver med Wunderkit

I hvert workspace kan de forskellige deltagere i projektet skrive status-opdateringer, hvor de oplyser, hvad de i øjeblikket sidder og arbejder med. Ligesom de også kan oprette notater, skrive to-do-lister og uddelegere arbejdsopgaver.

Wunderit har dog desværre også sine begræsninger. Eksempelvis kan du ikke dele filer. Her må du stadigvæk buge Dropbox eller lignende tjenester, når du i forbindelse med projektet skal udveksle dokumenter og andre filer.

Det nye Google Wave?

Selv om det er svært at fælde en dom over Wunderkit på så tidligt et tidspunkt, har denne skribent lidt svært ved at se præcis, hvordan han kan indpasse Wunderkit i sin arbejdsdag.

Ikke mindst fordi mange projekter tager direkte udgangspunkt i tekstdokumenter og andre filer, der ikke kan lagres direkte i et Wunderkit workspace.

Se Wunderkits lækre iPhone-app

Der er dog næppe nogen tvivl om, at mange af de projekter, som mange af os arbejder på i hverdagen, vil blive mere effektive, hvis kommunikationen og planlægningen blev flyttet fra e-mail-korrespondancen og over på en tjeneste som Wunderkit. 

Men spørgsmålet er, om det lader sig gøre i praksis?

Vil folk huske at vende tilbage og følge med i udviklingen af projektet på Wunderkit?

På den måde er det oplagt at drage en parallel til Googles nu hedengange Wave-projekt, der måske også var en god idé i teorien, men hvor det i praksis var svært at vænne folk til at bruge det som kommunikationsform. 

Inviter dine venner

Wunderkit-konceptet indebærer desuden en social netværks-del, hvor du kan invitere dine venner, se hvem der allerede bruger Wunderkit og følge andre brugere. Næsten som du kender det fra Twitter. 

Men det kan være svært at se, hvad vi som brugere af Wunderkit skal bruge hele denne sociale netværks-del til.

Det er nok først og fremmest et redskab for udviklerne af Wunderkit, der kan håbe på, at folk bruger den sociale del til at invitere deres venner, og på den måde får brugertallet til at skyde i vejret. 

Ønsker du selv at prøve kræfter med Wunderkit, kan du logge ind på Wunderkit.com. Men Wunderkit findes også som en super-lækker app til iPhone.

Formodentlig vil der også komme en app til Android-telefoner og iPad, som det er tilfældet med Wunderlist.

Læs også:

Fantastiske digitale huskelister gør dig mere effektiv


13 tips: Sådan holder du din arbejdsuge nede på 37 timer




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere