"Du skal være proaktiv, lokationsbaseret og interagerende."
Ja, internettet flyder med den slags bullshit fra klogeåger, der fortæller, hvordan vi skal håndtere de sociale medier.
Og indrømmet, her på siden bruger vi også ofte spalterne til at komme med gode Facebook-råd.
Men nogle gange lærer vi bedst af andres fejl, og gennem de seneste år har vi set en del af dem.
Tag ikke billeder af 'wieneren'
Vi så den amerikanske kongrespolitiker Anthony Wiener, der lærte os, at det er bedst ikke at sende intime billeder via Twitter, og for få år siden lærte vi af en ansat i Venstres presseafdeling, at det kan koste os jobbet, hvis vi på Facebook omtaler en kollega som 'fucked up medicineret psykisk syg'.
Men selv verdens allerstørste virksomheder kan klokke i det på sociale medier, og på de næste sider kan du se tre eksempler på virksomheder, der har lavet seriøse fuck-ups på de sociale medier.
Designer-mærke slår plat på det arabiske forår
Det amerikanske tøjmærke Kenneth Cole gjorde sig gevaldigt upopulær sidste år, da det arabiske forår og protesterne i Egypten var på sit højeste.
Overalt på kloden sad folk og fulgte udviklingen via emnet #Cairo på Twitter, og i et forsøg på at lukrere på opmærksomheden opdaterede designermærket sin Twitter-profil med følgende besked:
"Millioner er gået på gaden i #Cairo. Rygtet vil vide, at de har set vores nye forårskollektion, der netop er blevet tilgængelig på vores hjemmeside."
Blev til grin på nettet
Ikke helt overraskende var mange twitter-brugere forargede over, at Kenneth Cole brugte den alvorlige og anspændte situation i Kairos gader til at promovere sin nye forårskollektion, og blot halvanden time senere måtte firmaet da også rykke ud med en undskyldning.
På dette tidspunkt var skaden dog sket, og internettet blev hurtigt fyldt med parodier på tøjmærkets opdatering.
Eksempelvis oprettede vittige sjæle en falsk Twitter-profil med navnet "Kenneth Cole PR", der opnåede stor popularitet ved at kaste om sig med politisk ukorrekte tweets.
McDonald's store Twitter-kiks
"Det der Twitter er vist ret populært. Det må vi også prøve."
Sådan skulle man næsten tro, at de har tænkt i McDonald's markedsføringsafdeling, da burgerkæden for få uger siden satte en markedsførings-kampagne i søen på det sociale netværk.
McDonald's betalte Twitter for at promovere sin kampagne med navnet #McDStories, hvor Twitter-brugerne blev opfordret til at dele deres oplevelser på McDonald's med resten af verden.
Desværre for McDonald's ser det dog ud til, at burgerkæden har overvurderet, hvor mange positive oplevelser kunderne har.
Fedme-opdatering løb med opmærksomheden
Debatten på Twitter løb i hvert fald lynhurtigt af sporet, og Twitter-brugernes erfaringer med McDonald's viste sig mest at handle om overvægt, sukkersyge og folk, der har fundet underlige ting i deres mad.
Eksempelvis er der en bruger, der takker McDonald's for, at hun har pådraget sig type-II diabetes, og en anden bruger fortæller, at han tabte adskillige kilo, efter at han holdt op med at arbejde på kædens restauranter.
McDonald's indså dog også lynhurtigt, at virksomheden var på vej mod en mindre pr-katastrofe, og trak derfor kampagnen tilbage i løbet af få timer.
Men på det tidspunkt var det allerede for sent. De sociale medier var sat i bevægelse, og det var umuligt at stoppe de mange #McDstories, der blev delt af Twitter-brugerne.
Fodboldklub skuffer forventningsfulde Facebook-fans
En mislykket marketing-fidus på Facebook betød, at den berømte tyske fodboldklub Bayern München endte med at få tusindvis af vrede fans på nakken.
Det skete, da Bayern München på sin Facebook-profil annoncerede, at klubben i løbet af dagen vil blive forstærket med et stort nyt navn.
Den melding satte naturligvis forventningerne i vejret blandt Bayerns 2,8 millioner Facebook-fans, der håbede på, at endnu en verdensstjerne snart skulle gøre profiler som Arjen Robben og Franck Ribery selskab i den rød-hvide Bayern-trøje.
Fans fik lang næse
Men da det nye navn skulle annonceres, modtag fansene blot et link til en ny Facebook-app, der kan lave en billedmanipulation, der betyder, at fansene bliver iklædt en Bayern Münchens-trøje på deres Facebook-billede.
De forventningsfulde fodboldfans blev naturligvis rasende, og i de næste timer og dage flød det ind med tusindvis af kommentarer fra rasende Bayern München-fans, og den tyske storklub måtte kort tid efter rykke ud med en undskyldning.
"Det var ikke vores mening at skuffe jer med vores ny app. Derimod ønskede vi at sætte jer i centrum og vise, hvor vigtige I hver især er for Bayern München," lød undskyldningen.
Læs også:
Kunderne raser på nettet - sådan får du styr på dem
Fræk iværksætter: Jeg har 130.000 fans på Facebook