Halvdelen af danskerne bruger internettet, mens de ser tv. Det viser de seneste tal fra DRs "Medieudviklingen 2011" (pdf).
Det fik TV3 at føle i denne uge, hvor programmet Paradise Hotel havde premiere. Mandag og tirsdag var programmets univers på nettet ekstra populært.
"Det er korrekt, at vi havde nogle problemer i begyndelsen af ugen. Det hænger sammen med, at vi havde 50 procent flere unikke besøgende, end da vi startede sidste sæson," siger Lars Mossing, der er nytiltrådt Head of Business Development hos TV3.
Så i flere omgange var serverne overbelastet.
"Vi havde faktisk forventet en stor stigning, så det er selvfølgelig lidt utilfredsstillende, at vi alligevel ikke kunne imødekomme interessen".
TV3 var blandt andet nødtvunget til at lægge programmet Paradise After Dark, der kun skal vises på nettet, ud på YouTube og pege seerne i den retning.
Koks i afspilleren
Men det var ikke udelukkende på grund af stor interesse for de bikini-klædte deltagere og den storbarmede bokser-søster Linse Kessler, at online-seere måtte gå forgæves efter indhold på hjemmesiden under og efter udsendelsen.
Ifølge Lars Mossing var der samtidig en fejl i stationens svenskudviklede videoplayer.
TV3 beklager sammenfaldet af de tekniske uheld og mener, at problemerne nu skulle være løst.