Læs også:
Historien om en dansk iværksætters kamp mod Nets.
Sådan ser en typisk dansk it-iværksætter ud
Den danske iværksætter Jacob Holm, der sælger kontormøbler via nettet, havde hele sin webbutik klar.
Websiden var helt klar til at præsentere varelageret, som ligeledes stod klar på lageret.
Ikke desto mindre tog det næsten to en halv måned, før han kunne sælge sin første kontorstol.
Det var nemlig den tid, det tog for Nets at få etableret den betalingsløsning, der skulle inddrive pengene for salget og dermed var afgørende for, at Jacob Holm kunne komme i gang.
Du kan læse hele historien om Office2go her.
Nets: Det er bedre nu
Nets erkender da også, at to en halv måned er alt for lang tid.
Er det normalt, at en kunde skal vente så lang tid på at få en betalingsløsning til en webshop på plads?
"Det korte svar er nej, men desværre kunne nogle kunder, der søgte i slutningen af 2011, opleve ventetider, der svarer til det," fortæller Ulrik Marschall, kommunikationskonsulent i Nets.
Men det skulle ifølge ham være en saga blot.
"Siden december 2011 har ekstra bemanding, ny proces, samt tilretning af systemer fået sagsbehandlingstiden væsentlig ned," lyder det fra Ulrik Marschall.
"Således bør en ansøger til en betalingskortsaftale, der har alt materialet klar, og en hjemmeside, der opfylder lovens krav, kunne forvente en behandlingstid på en til to uger."
Læs også: